CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

یاددهی و یادگیری متون انگلیسی خوانداری مبتنی بر بازی های رایانه ای خود ساخته در آموزش عالی و میزان کارایی آن در کارآفرینی و بومی سازی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۶ | تعداد نمایش خلاصه: ۳۴ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: ACCOUNT01_081
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۴۸.۹۹ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۶ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۶ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله یاددهی و یادگیری متون انگلیسی خوانداری مبتنی بر بازی های رایانه ای خود ساخته در آموزش عالی و میزان کارایی آن در کارآفرینی و بومی سازی

مهرداد خزائی - موسسه آموزش عالی علامه نائینی،
قاسم رحیمی حاجی آبادی - موسسه آموزش عالی علامه نائینی

چکیده مقاله:

همزمان با گسترش فناوری های نوین دست اندرکاران آموزش عالی می کوشند تا ضمن ابداع شیوه هایی نوین و کار آمد در یاددهی و یادگیری توان فراگیران رادر ایجاد فرصت های نو و کارآفرین ارتقاء بخشند. این پژوهش تجربی قصد دارد تا با به کار بردن بازی های رایانه ای در آموزش زبان انگلیسی با اهداف ویژه و دانشگاهی میزان اثر بخشی این بازی ها را بر مهارت درک خوانداری فراگیران و توان آن ها برای ایجاد محصولاتی نو مورد بررسی قرار دهد. در این راستا، 120 دانشجوی رشته حسابداری، کامپیوتر و زبان انگلیسی در نیم سال اول سال تحصیلی 1395-1396 به شیوه ای تصادفی انتخاب و به دو گروه گواه و تجربی تقسیم شدند تا محتوای خوانداری زبان انگلیسی با اهداف ویژه و دانشگاهی را از طریق پودمان های مبتنی بر بازی های از پیش ساخته شده و خود ساخته تمرین و فر اگیرند. داده های حاصل از پرسشنامه های نگرش، عملکرد و مصاحبه متمرکز دانشجویان در طول 11 جلسه آموزشی به شکل توصیفی و استنباطی از طریق مدل آنالیز واریانس در اندازه گیری های مکرر مورد تحلیل قرار گرفت. این نتایج حکایت از آن دارد که اعطای نقش فعال به دانشجویان در حین یادگیری محتوای زبان انگلیسیبا اهداف ویژه ی دانشگاهی، نه تنها درک خوانداری آن ها را ارتقاء می بخشد، بلکه آن ها را برای ورود به عرصه ی شغلی آینده آماده تر می سازد. بدین ترتیب راه برای ارتقای توامان توان خوانداری و کارآفرینی دانشجویان هموارتر می شود.

کلیدواژه‌ها:

آموزش عالی، بازی های رایانه ای، بومی سازی، خواندن زبان انگلیسی با اهداف ویژه و یا دانشگاهی، کارآفرینی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ACCOUNT01-ACCOUNT01_081.html
کد COI مقاله: ACCOUNT01_081

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
خزائی, مهرداد و قاسم رحیمی حاجی آبادی، ۱۳۹۷، یاددهی و یادگیری متون انگلیسی خوانداری مبتنی بر بازی های رایانه ای خود ساخته در آموزش عالی و میزان کارایی آن در کارآفرینی و بومی سازی، نخستین همایش ملی حسابداری و مدیریت، نطنز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز، https://www.civilica.com/Paper-ACCOUNT01-ACCOUNT01_081.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (خزائی, مهرداد و قاسم رحیمی حاجی آبادی، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (خزائی و رحیمی حاجی آبادی، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.