بررسی نقش و شناخت صنعت بازی های رایانه ای در اقتصاد دانش بنیان

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,975

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ACONF03_533

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

صنعت بازی های رایانه ای در جهان در سال های اخیر روند رو به رشدی را سپری کرده و به عنوان یکی از صنایع با رشد سریع در گردش مالی و سودآوری مطرح شده است. گسترش این صنعت فرصت های بسیاری را در حوزه های مختلفی از فناوری اطلاعات به وجود آورده است. همزمان با ایجاد تغییرات در رسانه های دیجیتال، شاهد استفاده ی روز افزون مردم از شبکه های مجازی و به ویژه برنامه های مبتنی بر گوشی های همراه بوده ایم و همین امر منجر به استفاده ی متخصصین بازاریابی و تبلیغات از این رسانه ها شده است. در نهایت مبانی نظری این فرصت ها و رویکرد پژوهشگران حوزه ی بازاریابی، علوم کامپیوتر و علوم رفتاری بررسی شده و با مروری بر یافته های پژوهش های پیشین حوزه های اجرایی برای هر فرصت معرفی شده است. یافته های پژوهش حاکی از وجود فرصت هایی در دو گروه بازاریابی و گردشگری مبتنی بر واقعیت مجازی می باشد. در گروه بازاریابی نیز فرصت ها درزمینه ی تبلیغات و برندسازی، داده کاوی، گیمیفیکیشن و تبلیغات دهان به دهان از طریق به خدمت گرفتن قابلیت های شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین شناسایی شده و ارزیابی گردیده است.

نویسندگان

محمدرضا نیلفروشان

استادیار گروه معماری، دانشگاه هنر اصفهان، ایران