ممیزی نگرش شغلی کارکنان شرکت فرابورس ایران با استفاده از استاندارد 34000

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,142

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

AMSCONF04_576

تاریخ نمایه سازی: 6 اسفند 1395

چکیده مقاله:

امروزه اهمیت منابع انسانی به عنوان سرمایه های حیاتی سازمانی بر کسی پوشیده نیست و عملکرد نهایی سازمان و سرمایه های انسانی به یکدیگر پیوند خورده است. لذا توجه به ممیزی مدیریت منابع انسانی به عنوان سازوکاری که اقدامات مربوط به منابع انسانی را در راستای تحقق اهداف سازمانی ارزیابی می کند، حائز اهمیت می باشد. ممیزی مدیریت منابع انسانی با ارزیابی فعالیت های مدیریت منابع انسانی صورت می گیرد و با اتکا به نتایج این ارزیابی ها، سازمان می تواند در جهت بهبود عملکرد مدیریت منابع انسانی و در نهایت بهبود خروجی های کیفی و کمی سازمانی و نیروی انسانی گام بردارد. هدف از پژوهش حاضر، ایجاد ذهنیت در زمینه ی ممیزی و به طور خاص، ممیزی مدیریت منابع انسانی با شرح مفهوم و تعاریفی از ممیزی مدیریت منابع انسانی ، ضرورت اجرای آن در سازمان، اهداف آن، انواع آن و شرح مختصر انواع ممیزی مدیریت منابع انسانی می باشد.در تحقیق حاضر، پژوهشگر بر آن است تا با استفاده از استاندارد 34000 تعالی منابع انسانی در شرکت فرابورس ایران را ممیزی و مورد بررسی قرار دهد. روش مطالعه آمیخته می باشد. جامعه آماری پژوهش پیش رو را کلیه کارکنان شاغل در شرکت فرابورس ایران به تعداد 75 نفر تشکیل می دهند و داده ها از کارکنان شرکت فرابورس ایران شامل سطوح مدیر، سرپرست، سرگروه، کارشناس و کارمند، از طریق پرسشنامه با تعداد نمونه 63 نفر که از طریق فرمول کوکران محاسبه شده، جمع آوری شده است. روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است، که از میان 70 پرسشنامه توزیع شده، 7 پرسشنامه به دلیل عدم برگشت به محقق حذف شد و در مجموع تحلیل های آماری بر روی 63 پرسشنامه باقی مانده صورت گرفت. گردآوری داده ها در این پژوهش از طریق هر دو روش کتابخانه ای و میدانی انجام گردیده است. در روش اول از مقالات و کتب فارسی و انگلیسی و در روش دوم نیز از ابزار پرسشنامه بهره برده شده است. جهت رسیدن به اهداف تحقیق روش کمی پیمایشی جهت تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه از آمار توصیفی (میانگین) استفاده شده است. نتایج حاصل حاکی از آن است که نگرش های شغلی کارکنان در وضعیت نسبتا نامناسبی قرار دارند و و در وضعیت زرد استاندارد34000 قرار می گیرند.کلیه تجزیه و تحلیل ها، توسط نرم افزار SPSS انجام گرفته است.

کلیدواژه ها:

مدیریت منابع انسانی ، مدیریت استراتژیک منابع انسانی ، وظایف و فرایندهای مدیریت منابع انسانی ، ممیزی ، ممیزی مدیریت منابع انسانی

نویسندگان

آرین قلی پور

استاد مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

فهیمه مسگری

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت متابع انسانی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران