CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی تأثیر بازی های رایانه ای بر افزایش حافظه ی فعال کودکان دارای اختلال یادگیری

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۴۶۲ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: ASIBCONF01_189
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۶۶.۵۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تأثیر بازی های رایانه ای بر افزایش حافظه ی فعال کودکان دارای اختلال یادگیری

اسماعیل شیخ محسنی - کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، آموزش و پرورش فارس،
خلیل صلاح - دانشجوی دکتری مهندسی نرمافزار، دانشگاهUTM مالزی
وحیده صلاح - کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، آموزش و پرورش فارس
  خاتون پورمودتاسماعیل - کارشناس مربی، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور

چکیده مقاله:

هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازی های رایانه ای بهر افهزا یش حافظه ی فعال کودکان دارای اختلا یادگیری می باشد روش: این پژوهش از نوع شب آزمایشی پیش ازمون پس ازمون با گروه کنترل می باشد بدین منظور 30 دانش آموز دارای اختلال یادگیری انتخاب و بصورت تصادفی دردوگروه 15نفره ازمایش و کنترل قرارگرفتند جهت اندازه گیری میزان حافظه ی فعال ازمودنی ها برای هردوگروه ازمایش و کنترل خرده ازمون حافظه ی ارقام مقیاس هوشی و کسلر و خرده ازمون حافظه ی فعال مقیاس هوش تهران استنفورد بینه به عنوان پیش ازمون و پس ازمون اجراگردید و گروه ازمایش به مدت 2 ماه هرهفته 2جلسه ی 45دقیقه ای بصورت انفراد بازیهای انتخاب شده را انجام دادند یافته ها به منظور کنترل اثرپیش ازمون برپس ازمون ازتحلیل کواریانس استفاده گردید نتایج حاکی ازآن بود که بین گروه ازمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد P<0/001 و گروه ازمایش درخرده ازمون حافظه ی ارقام وکسلر حافظه فعال غیرکلامی و کلامی و نمره ی کل حافظه فعال نمرات بیشتری ازگروه کنترل بدست آوردند

کلیدواژه‌ها:

اختلال یادگیری ، بازیهای کامپیوتری ، حافظه ، حافظه ی فعال

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ASIBCONF01-ASIBCONF01_189.html
کد COI مقاله: ASIBCONF01_189

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شیخ محسنی, اسماعیل؛ خلیل صلاح؛ وحیده صلاح و خاتون پورمودتاسماعیل، ۱۳۹۴، بررسی تأثیر بازی های رایانه ای بر افزایش حافظه ی فعال کودکان دارای اختلال یادگیری، اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی،علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه، بصورت الکترونیکی، شرکت طلای سبز، انجمن پایش، https://www.civilica.com/Paper-ASIBCONF01-ASIBCONF01_189.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (شیخ محسنی, اسماعیل؛ خلیل صلاح؛ وحیده صلاح و خاتون پورمودتاسماعیل، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (شیخ محسنی؛ صلاح؛ صلاح و پورمودتاسماعیل، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • شهیم، س. (۱۳۸۵). مقیاس تجدیدنظر شده-ی هوشی وکسلر برای کودکان. ...
  • عابدی، ا.، آتش-پور، ح. و خدامی، ن. (۱۳۸۹). اثربخشی آموزش ... (مقاله ژورنالی)
  • عابدی، او آقابابایی، _ (۱۳۹۰). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر ... (مقاله ژورنالی)
  • کرمی نوری، (۱۳۸۳). روانشناسی حافظه و یادگیری: با رویکردی شناختی، ...
  • میرمهدی، ر.، علیزاده، ح. و سیف نراقی، م (۱۳۸۸). تاثیر ...
  • Alloway T.P., Gatherco, S.E., Willins. C. & Adams, A.M. (2004). ...
  • Alloway, T.P., Gathercole, S.E., & Pickering, S.J. (2006). Verbal and ...
  • Baddeley, A.D., & Wilson, B.A., (2002). Prose Recall and Amnesia: ...
  • Baddeley, A.D., (2000). The Episodic Buffer: A New Component of ...
  • Bernard, C. (1994). Video Games and Children. ERIC DIGEST, ED365477. ...
  • Biederman J, Monuteaux MC, Doyle AE, et al. (2004). Impact ...
  • Boling, E. & Lee, S. H. (1999). Screen design guideline ...
  • Dehn M. J. (2008). Working memory and academic learning. New ...
  • Escobar R, Soutullo CA, Hervas A, et al. (2005). Worse ...
  • Furst, A.J., & Hitch, G., (2000). Separate Roles for Executive ...
  • Gathercole, S. E. (2008) Working memory in the classroom, Vol. ...
  • Gathercole, S. E., Lamont, E., Alloway, P. A. (2006) "working ...
  • Gathercole, S.E., (1998). The Development of Memory, Journal of Child ...
  • Gillispie, L. B. (2008). Effects of a 3-D videa game ...
  • Jeffries, S. & Everatt, J. (2004). Working memory: itsrole in ...
  • Just, M.A., & Carpenter, P.A. (1992). A capacity theory of ...
  • Kebritchi, M. (2007). The effect of modern math video games ...
  • Lyon, G.R., &Krasnegor, N.A., (1996). Attention, Memory, and Executive Function; ...
  • Mahjoor S. (1386). [Psychology of play (Persian)]. Tenth edition, Shiraz, ...
  • Malekpour, M., Aghababaei, S., & Abedi, A. (2012). Working memory ...
  • Miyake A, Shah P, editors.Modes of working memory: mechanisms of ...
  • Olesen PJ, Westerberg H, Klingberg T. (2004). Increased prefrontal and ...
  • Poldrack, R. A., Gabrieli, J. _ (2001). Characterizing the neural ...
  • Rapport MD, Scanlan SW, Denney CB. Attenti on-deficit/ hyperactivity disorder ...
  • Rosen, V. M. & Engle R. (1 998).Working memory capacity ...
  • S emrud- Clikeman, M. (2005). Neurop sychological Aspects for Evaluating ...
  • Sorg, B. A., &Whitney, P. (1992). The effect of trait ...
  • Swanson, H.L., & Lee C.S. (2001). Mathematical Problem Solving and ...
  • Swanson, L.H., &Jerman, O. (2007). The influence of working memory ...
  • Tronsky, L.N., (2005). Strategy Use, the Development of Automaticity, and ...
  • Willcutt E. G., Doyle A. E., Nigg J. T., Faraone ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.