رابطه بین انواع بازیهای رایانهای و ریتم خواب و بیداری باخلاقیت

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 573

فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ASIBCONF01_417

تاریخ نمایه سازی: 16 اسفند 1394

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه بین انواع بازیهای رایانهای و ریتم خواب و بیداری باخلاقیت دانش آموزان پسری است که در سال تحصیلی 49 49 در این دوره مشغول به تحصیل هستند نمونه موردنظر شامل 205دانش آموزپسراست که به صورت تصادفی انتخاب شده اند. ابزارهای مورد استفاده،شامل پرسشنامه محقق ساخته بازی های رایانهای، آزمون خلاقیت تورنس فرم B و آزمون ریتم صبحگاهی عصرگاهی است. داده ها با استفاده از روش تحلیل رگرسیون چند گانه وبا نرم افزار spss مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادکه بین انجام بازیهای رایانه ای و انعطاف پذیری رابطه معنا دارآماری وجود دارد،ولی بین انجام بازیهای رایانه ای ومولفه های دیگر خلاقیت ونیز بین بازیهای رایانهای و ریتم خواب و بیداری وبین ریتم خواب وبیداری وخلاقیت از لحاظ آمار ی رابطه معنادار ی وجود نداشت.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، ریتم خواب وبیداری ، خلاقیت ، دانش آموزان

نویسندگان

زهرا تقی زاده شیده

کارشناسی ارشدروان شناسی تربیتی دانشگاه آزاد تهران مرکز

مهناز استکی

استادیار دانشکده روان شناسی.دانشگاه آزاد تهران مرکزاستاد راهنما

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • - استکی، مهناز، مقدس، علیرضا، ناصری، میرزا(387 1)، مقدمه‌ای برنز ...
  • -آتشک، محمد، برادرا ن، بدر الملوک، احمدوند، محمد علی(1392)، تاثیر ...
  • - اوی بنتلی(1947)، حالت‌های آگاهی ریتم‌های زیستی خواب، رویا و ...
  • - بوزان، تونسی(2009)، نیروی نبوغ خلاق، ترجمه صالحی، حورزاد؛ (1387، ...
  • برانیگان، گرجی00 20)، آزمونهای روان‌شناسی فیزیولوژیک، ترجمه نبوی آل آقا، ...
  • بری گانتر(0 200)، اثربازی های ویدیویی ورایانه ای بر کودکان، ...
  • -کاپلان، سادوک(0 200)، روان شناسی رشد، مترجم:مهردا دفیروزبخت(386 1)، تهران:نشر ...
  • - حاتمی، معصومه، میر هادی، تفرشی، سید حمید، سلاجقه، علی(1389)، ...
  • - شریفی، مسعود(1377) زمان روان‌شناختی: بررسی تغییرات روزانه وهفتگی کار ...
  • پور افکاری، نصرت الله(1381)، فرهنگ جامع روان‌شناسی ور وان‌پزشکی، تهران، ...
  • -کشاورزی، ف (1388)، اثر بازی های کامپیوتری بر موفقیت آموزش ...
  • - منطقی، مرتضی (1380)، بررسی پیامدهای بازی‌های ویدیویی- رایانه‌ای، تهران، ...
  • Giampletro.M, . Cavallera. G. M (2 007), Morning and evening ...
  • Melinda smith, M.A. , lavrence Robinson , and Robertsegal , ...
  • Mumford.M, (2000), Monaging Creative Poople. Strategies and Tactics for Innovation ...
  • Shalley.E and. Gilson. L.L.(2004), What Leaders Need to Know: A ...
  • SQuire K.(2006), Form Contnt to Context.Video Games an Designed Experience. ...
  • Tschang.F.T. (2003), When Does An Idea Becomean. Innovation ? the ...
  • نمایش کامل مراجع