تاثیر بازی های رایانه ای بر سبک زندگی دانش آموزان مقطع اول متوسطه شهر مرودشت

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,029

فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ASMJ01_0538

تاریخ نمایه سازی: 17 اسفند 1393

چکیده مقاله:

رشد سریع بازی های رایانه ای به شکل های گوناکون باعث اشغال بخش عمده ای از اوقات فراغت گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان شده است. این امر می تواند اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر ابعاد مختلف سبک زندگی آن ها داشته باشد. بنابراین این پژوهش با هدف بررسی تأثیر بین بازی های رایانه ای بر سبک زندگی دانش آموزان دختر و پسر مقطع اول متوسطه شهر مرودشت انجام گردید. این تحقیق با استفاده از روش توصیفی – همبستگی انجام گرفت، حجم نمونه مورد مطالعه 120 نفر بود که از طریق نمونهگیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب گردیدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه بازی های رایانه ای، پرسشنامه سبک زندگی (LSQ) بود. تحلیل ها با استفاده از نرم افزار SPSS و روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت. نتایج نشان داد که میانگین کلی نمرات بازی های رایانه ای 59/2 بود. بین بازی های رایانه ای با سبک زندگی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بین بازی های رایانه ای با سبک زندگی دانش آموزان پسر رابطه معناداری وجود دارد. بین بازی های رایانه ای با سبک زندگی دانش آموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، سبک زندگی

نویسندگان

میترا یوسفی

دانشجوی کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

مریم مصطفی پور

کارشناسی علوم تربیتی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

جاسم مصطفی پور

کارشناسی علوم تربیتی گرایش دبستانی وپیش دبستانی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :