بررسی رابطه بین سبک ارزشیابی و سبک نظارت و راهنمایی گروه های آموزشی با توانمند سازی دبیران مقطع راهنمایی شهرستان کهگیلویه در سال 92-91

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 633

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ASMJ01_0560

تاریخ نمایه سازی: 17 اسفند 1393

چکیده مقاله:

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین سبک ارزشیابی و سبک نظارت و راهنمایی گروه های آموزشی با توانمند سازی دبیران شهرستان کهگیلویه در سال 92-91 می باشد. این پژوهش به شیوه توصیفی و به صورت پیمایشی و به کمک پرسشنامه های استاندارد شده سبک نظارت و راهنمایی ، توانمند سازی و سبک ارزشیابی انجام گرفته است. جهت تعیین حجم نمونه به کمک جدول مورگان 250 نفر از جامعه آماری انتخاب شدند؛ یافته های تحلیلی نشان می دهد: بین سبک نظارت و راهنمایی و ابعاد آن (سبک کلاسیک، سبک روابط انسانی، سبک منابع انسانی) و سبک ارزشیابی با توانمند سازی دبیران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سبک کلاسیک با توانمند سازی دبیران رابطه منفی و معناداری وجود دارد. بین اثر همزمان سبکهای نظارت و راهنمایی و توانمند سازی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد .

نویسندگان

شاپور فریدونی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، گروه علوم تربیتی

محسن باستان

کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • - Acheson, A. & Gall, M.D.(1992). Techniques in the clinicl ...
  • Mihm. Jirgen, Loch. Christoph. H, Wilkinson. Dennis and Huberman. Bernardo. ...
  • Murphy and Cleveland (1995), Understanding Performance Appraisal: Social, Organiz ational, ...
  • نمایش کامل مراجع