CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

مقایسه عنصر ریتم در موسیقی ایرانی و معماری باغ ایرانی نمونه موردی باغ شازده ماهان کرمان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۳۱ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: AUUM02_074
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۴۴.۸ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۱ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۱ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله مقایسه عنصر ریتم در موسیقی ایرانی و معماری باغ ایرانی نمونه موردی باغ شازده ماهان کرمان

  حسین صفری - عضو هیاًت علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  الهه ابراهیم زاده کوشیانی - دانشجوی کارشناسی ارشد معماری داخلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

چکیده مقاله:

در این پژوهش تلاش شده که به مقایسه عنصر ریتم در موسیقی ایرانی و معماری باغ ایرانی با توجه سایر مولفه های موجود در پیدایش آثار هنری پرداخته و یافته هایی دال بر ارتباط موثر ریتم بین پدیده های مذکور ارائه گردیده است و شواهدی ناظر بر این ارتباط ارائه شده که حاکی از تاثیر ریتم بر هر دوی این هنرهای ایرانی می باشد.شواهد ارائه شده از باغ شازده این فرضیه را اثبات می کند که ارتباط موثری بین ریتم با ساختار موجود در شکل گیری این هنرها و آثار برجای مانده وجود دارد که غیرقابل انکار می باشد، اگرچه بین عنصر ریتم در معماری و موسیقی تفاوت هایی وجود دارد اما به رقم همه تفاوت ها مشابهتی که ناشی از تعاریف ارائه شده از ریتم که در این مقاله مطرح شده است حاکی از آن است که میتوان به شباهت های بسیاری من جمله نحوه قرارگیری اجزا در کنار یکدیگر که به پیوستگی و معناگرایی خاصی در ساختار زبانی و ناخوداگاه جمعی ایرانی است اشاره کرد. همچنین با مطالعه دقیق تر در مورد باغ شازده دریافتیم که این باغ با ترکیب خاصی ایجاد گردیده است که ناشی از یک قاعده ساختاری مشخصی و هماهنگی هارمونیک بین اجزا و عناصر تشکیل دهنده و ناظر آن می باشد.

کلیدواژه‌ها:

ریتم ؛ معماری ؛ باغ ایرانی ؛ موسیقی ایرانی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-AUUM02-AUUM02_074.html
کد COI مقاله: AUUM02_074

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صفری, حسین و الهه ابراهیم زاده کوشیانی، ۱۳۹۵، مقایسه عنصر ریتم در موسیقی ایرانی و معماری باغ ایرانی نمونه موردی باغ شازده ماهان کرمان، دومین کنفرانس سالانه پژوهش های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری، تهران، موسسه معماری و شهرسازی سفیران راه مهرازی، https://www.civilica.com/Paper-AUUM02-AUUM02_074.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صفری, حسین و الهه ابراهیم زاده کوشیانی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (صفری و ابراهیم زاده کوشیانی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • [) مهدوی نژاد، م، ء"دستور زبان موسیقی بشرو بررسی نسبت ...
  • اخوت، الف، "موسیقی ایرانی و هنرهای تزئینی"، نشریه هنرهای زیبا، ...
  • سمیع آذر، ع، "نمایشگاه باغ ایرانی در موزه هنرهای معاصر"، ...
  • فلامکی، م، "پیوند مفهومی و شالوده ایی معماری و موسیقی ...
  • ستاری ساربانقلی، ح، شاهد، م، "بررسی وجوه تشابه مفاهیم موسیقی ...
  • جستاری در چگونگی عنصر ریتم در موسیقی و معماری اسلامی با بررسی نمونه موردی مسجد شیخ لطف الله اصفهان [مقاله کنفرانسی]
  • جمعی ا نویسندگان، "معماری و موسیقی"، نشر فضا، .۱۳۸ ۷ ...
  • مسعودی، "بازشناسی باغ ایرانی (باغ شازده)"چاپ اول، نشر فضا، تهران ...
  • طوسی، م، امامی فر، ن، "نماد شناسی و نشانه شناسی ... (مقاله ژورنالی)
  • نامی، غ، "چگونگی روند آفرینش یک اثر هنری"، مجموعه کتاب ...
  • دهلوی، ح، "آوایی از ستیغ کوه تا بلندای هنر معماری"، ...
  • احمدی، ب، "موسیقی شناسی"، نشر مرکز، تهران، ۱۳۹۱. ...
  • منصوری، پ، " تئوری بنیادی موسیقی"، نشر کرنامه، تهران، .۱۳۹۱ ...
  • ۱] ملاح، ح، "سیری در فضای معماری و موسیقی و ...
  • _ "شناخت موسیقی ایران"، دانشگاه هنر، تهران، ۱۳۸۲. ...
  • ۱] فغفور مغربی، ح، "جستاری درباره موسیقی و معیارهای آن ...
  • I۲۰] سراج، ح، "موسیقی و معماری"، مجله معماری _ فرهنگ، ... (مقاله ژورنالی)
  • جئورگی، ک، "زبان تصویر"، ترجمه فیروزه مهاجر، انتشارات سروش، تهران، ...
  • راجر، ک، "درک و دریافت موسیقی"، ترجمه حسین یاسینی، نشر ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه آزاد
    تعداد مقالات: ۵۱۱۹
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.