برنامه ی درسی مشاوره درمدارس وتحقق اهداف چشم انداز ایران 1404

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 518

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

BIRJAND01_388

تاریخ نمایه سازی: 22 مهر 1394

چکیده مقاله:

آموزش وپرورش برای آنکه مبنای توسعه وآغاز گر تحولات مختلف باشد از درون متحول وشود که برای این کار لازم است ساختار طرز تفکر شیوه های آموزشی ونوع ارتباط معلم ودانش آموزان متحول شود دراین راستا باید شاخص های مناسب برای تحول تعیین شوند ویکی ازاین شاخصه ها میزان سلامت روا دانش آموز خانواده ومعلمین می باشد.برنامه های مشاوره وراهنمایی مدارس ،یکی از پیشرفت های آموزش وپرورش قرن پیشین است که از شاخص های مدنیت واداره علمی جامعه به شمار می رود مشاوره یک رابطه یاورانه ی ونفری است که بر نیاز فردی به رشد سازگاری تصمیم گیری وحل مشکل تکیه دارد (گیبسون ،1373) در این پژوهش تلاش می شود با توجه به سندچشم انداز جمهوری اسلامی افق 1404 نقش وجایگاه برنامه درسی مشاوره در زمینه تحقق اهداف چشم انداز جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گیرد در این رابطه سوالات پژوهشی زیر مطرح است :1- وضعیت کنونی برنامه درسی مشاوره ی در مدارس چکونه می باشد ؟2- برنامه درسی مشاوره ی در سند تحول بنیادین وچشم انداز ایران 1404 چه جایگاهی دارد؟3- برنامه درسی مشاوره ی نظام آموزشی چه مشکلاتی در افق 1404پیش رو دارد ؟

نویسندگان

محمد فاروق صادقی بجد

مشاور مرکز مشاوره آموزش وپرورش شهرستان بیرجند

فرشته احمدی

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بیرجند

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش .(1390) ...
  • سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری-شمسی و ...
  • گیبسون و همکاران (1373). مبانی مشاوره و راهنمایی. ترجمه باقر ...
  • نمایش کامل مراجع