بررسی هنر اسطوره در صنعت بازیسازی
محل انتشار: کنفرانس بین المللی مهندسی، هنر و محیط زیست
سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 444
فایل این مقاله در 20 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CEAE01_259
تاریخ نمایه سازی: 14 مرداد 1394
چکیده مقاله:
اسطوره عبارت است از روایت یا جلوهای نمادین دربارهی ایزدان، فرشتگان، موجودات فوق طبیعی و به طور کلی جهان شناختی است که یک قوم به منظور تفسیر خود از هستی به کار میبندد. اسطوره به معنی روایتی که جنبه افسانهای محض دارد این تلقی گمراه کننده است، چنین برمیآید که اسطورهها را بایداین تلقی گمراه کننده است، چنین برمیآید که اسطورهها را بایدداستانهای نیمه واقعی پنداشت... آنچه مهم است صحت تاریخی داستانها نیست، بلکه مفهومی است که برای معتقدان آنها در بردارد. یکی از خصوصیات مهمی که در صنعت بازیسازی مطرح است، مساله نمادپردازی یا سمبولیسم میباشد. اسطوره ابزار محکمی، در دست مدیرپروژه بازی رایانهای میباشد. هر کدام از خطوط، نقوش، رنگها، حرکات و اعمال شخصیتهای درون یک بازی رایانهای میتوانند معانی عمیقی را در بر داشته باشند و مدیر پروژه با مهارت و زیرکی با کمترین حرف یا حرکت، بیشترین مطالب را در بازی رایانهای بازگو میکند. یک سازنده بازی میتواند خالق اسطوره نیز باشد، به شرط اینکه اسطوره پیشین خود را بشناسد، آنگاه اسطورهای خلق کند که بازگوکنندهی دنیایی از فرهنگ و تمدن ما برای آیندگان باشد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
علیرضا ممیززاده
دانشجویکارشناسی ارشد پژوهش هنر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، گروه هنر، علی آباد کتول، ایران
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :