پردازش تصویر و تشخیص هویت انسان از روی تصاویر سه بعدی بر روی GPU

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,553

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CEIT01_305

تاریخ نمایه سازی: 9 تیر 1393

چکیده مقاله:

واحد پردازش گرافیکی (Graphics Processing unit ) یا به اختصار GPU ابزاری اختصاصی برای رندر کردن گرافیکی در کامپیوترهای شخصی ، ایستگاه های کاری، یا در کنسولهای بازی است. این واحد گاهی اوقات واحد پردازنده بصری یا VPU نیز نامیده می شود. ویژگی های واحدهای پردازش مرکزی جدید برای پردازش و ارائه دادن کارهای دیداری ( گرافیکی) آن ها را بسیار کارآمد از واحدهای پردازنده مرکزی یا CPU در پردازش الگوریتم های پیجید کرده است. در واقع GPU همانند CPU (پردازنده اصلی کامپیوتر) است ولی وظیفه اصلی آن پردازش اطلاعات مرتبط با تصاویر است . یک GPU معمولاً بر روی کارتهای گرافیکی قرار می گیرد، اگر چه کارتهای گرافیکی غیر حرفه ای مستقیماً بر روی برد مارد (OnBorad) قرار می گیرد. در این مقاله الگوریتم های موجود در رابطه با تشخیص هویت انسان از روی تصاویر سه بعدی چهره مورد بررسی قرار گرفته است. تمامی این الگوریتم ها از نظر میزان دقت و کارآیی و همچنین میزان حساسیت نسبت به نویز با هم مقایسه شده اند، در نهایت با توجه به بررسی های صورت گرفته پیشنهاداتی در رابطه با ترکیب الگوریتم های موجود به منظور ارائه الگوریتم های دقیق و کارآمدتر داده شده است، این پیشنهادات دیدگاه روشنی را برای پژوهشگران عرصه تشخیص هویت انسان از روی تصاویر سه بعدی چهره فراهم می کنند.

کلیدواژه ها:

پردازش موازی ، GPU پردازش سه بعدی تصویر ، تشخیص چهره

نویسندگان

سارنگ کمشکی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج ، گروه کامپیوتر ، بوشهر ، ایران

حسن قائدی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج، گروه کامپیوتر، بوشهر ، ایران

محسن زنگنه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گروه کامپیوتر ، بوشهر، ایران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • SourceForge. net: Open Computer Vision Library. (http :%sourceforge. _ etp ...
  • Fernando, R., Kilgard, M.: The De_nitive Guide to Programmable Real-Time ...
  • Graphics. Addison- Wesley Longman Publishing Co. (2011) ...
  • Rost, R.: OpenGL Shading Language. Addison- Wesley professional (2010) ...
  • Mac Cool, M., Du Toit, S.: Metap rogramming GPUs with ...
  • Buck, I., al.: BrookGPU. ...
  • http:/graphics. stanford. _ rojects/b rookgpu/ (2009) ...
  • NVIDIA: CUDA (Compute Uni_ed Device Architecture). http:/www. nvidi. _ m/object/cuda ...
  • AMD/ATT: CTM (Close To Metal), (2007). ...
  • Hopf, M., Ertl, T.: Ha rdwa re-BasedWa velet Transfo rmations. ...
  • Modelling, and Visualization (VMV 99) (2009) 317/328 ...
  • Yaromenok, A.: DIPlib _ Digital Image Processing Library. ...
  • http :%Gourceforge. n etp rojects/diplib (2008) ...
  • Colantoni, P., Boukala, N., Da Rugna, J.: Fast and accurate ...
  • Visualization, Munich, Germany (2007) ...
  • Wesley professional (2008) 445/467 ...
  • Nocent, O.: Image processing with OpenGL. http:/leri.univ- ...
  • re ims.fr/no cent/gpu. html (2006) ...
  • Fung, ., al.: OpenVIDIA: Parallel GPU Computer Vision. ...
  • http:/open vidia. sourceforge.net (2004 and later on) GPU. م 14. ...
  • shop on Graphics Hardware (2005) 112/119 ...
  • Strzodka, R. Telea, A.: Generalized Distance Transforms and skeletons in ...
  • ics hardware. In: IProceedings of EG/IEEE TCVG Symposium on Visualization ...
  • _ Strzodka, R., Garbe, C.: Real-time motion estimation and visualization ...
  • GPU Gems Vol 1., 2., 3.: Programming Techniques for Hi ...
  • GPU4Vision. _ http ://www .gpu4vision _ (20O8) ...
  • Harris, M.: SC07-High Performance Computing with CUDA- Optimizing CUDA. (http ...
  • نمایش کامل مراجع