ابعاد فقهی و حقوقی بازیهای مجازی
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,069
فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO01_002
تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395
چکیده مقاله:
امروزه فضای مجازی زمینه ظهور نسل جدیدی ازبازیهای رایانه ای را تحت عنوان بازی های مجازی فراهم نموده که به خاطرویژگی های خاصی که دارند ازمقوله بازی فراتر رفته و علاوه برسرگرمی و تفریح کارکردهای دیگری را برای انسان به ارمغان آورده اند ازانجایی که این دسته ازبازیهای رایانه ای لزوما درفضای مجازی اینترنت و بصورت انلاین برخط انجام میشوند بیشتر باعنوان بازیهای مجازی شناخته میشوند همین بستر مجازی سبب جهانی شدن عرصه این دسته ازبازیهای رایانه ای شده است ویژگی های جهانی و جدی بودن بازیهای مجازی دربحث سیاست گذاری عمومی فرصت ها و تهدیدهایی را فراروی تصمیم سازان و تصمیم گیران حوزه های مختلف اجتماعی اقتصادی فرهنگی و حقوقی قرارداده است اگرچه بازی های رایانه ای به عنوان بخشی ازصنعت سرگرمی عمدتا با حوزه های اقتصادی و فرهنگی تعامل و ارتباط دارند ولیکن ویژگی خاص این نوع بازی ها ازجمله امکان خریدوفروش اشیا و کالاهای مجازی درحین بازی سبب طرح مسائل و چالشهای نوینی ازنوع فقهی و حقوقی شده است ازهمین رو نوشتار حاضر سعی دارد چالشهای مذکور را بارویکرد فقهی - حقوقی موردتحلیل و بررسی قراردهد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مرتضی وصالی ناصح
گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحدهمدان
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :