بازی های جدی و طراحی آموزشی سازنده گرایانه: مورد کاوی بازی شهر من
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 2,247
فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO01_010
تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395
چکیده مقاله:
هر چند در ابتدا بازی های جدی نیز به عنوان ابزاری برای سرگرمی در نظر گرفته می شد اما به سرعت سازماندهی شده و به ابزاری قوی برای یادگیری و کار آموزی تبدیل شدند. این مقاله با روش مروری و مطالعه موردی به صورت یکپارچه ویژگی هایاین رسانه را بررسی کرده است. نتایج بررسی ها نشان داد که بازی های جدی برای اهداف یادگیری متعدد و حوزه های مختلف یادگیری مناسب است و برای تمامی گروه های سنی توصیه می گردد. در ادامه مزایای آموزشی بازی های جدی بر اساس مفاهیم یادگیری رویکرد سازنده گرایی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین یک بازی ایرانی به صورت موردی با توجه به مفاهیم انگیزش درونی، درگیری شناختی و یادگیری موقعیتی تحلیل شد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
حسن رشیدی
دانشیار گروه کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبائی
مریم ایزی
دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
فرحناز دلاوریان
دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
محمدعلی رستمی نژاد
استادیار تکنولوژی آموزشی دانشگاه بیرجند
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :