CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

برسی تکنیک های نوین نورپردازی بلادرنگ کارت گرافیکی درشبیه سازی مجازی و بازیهای رایانه ای

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۰۳ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: CGCO01_017
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۱۱.۴ کلیوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله برسی تکنیک های نوین نورپردازی بلادرنگ کارت گرافیکی درشبیه سازی مجازی و بازیهای رایانه ای

  سیداحمدرضا رضیان - کارشناس ارشد کامپیوترهوش مصنوعی دانشگاه اصفهان
  احمدرضا نقش نیلچی - دکتری هوش مصنوعی عضوهیئت علمی گروه هوش مصنوعی دانشگاه اصفهان

چکیده مقاله:

بازتاب نور ازاشیا انسان را قادر به تشخیص آنها مینماید دربازیهای رایانه ای و محیطهای شبیه سازی شده یکی ازاساسی ترین چالشها مبحث نورپردازی درمحیط و نمایش جنس و متریال اشیا می باشد دراین فضاها نمایش بهتر اشیا نیازمند برنامه نویسی شیدینگ Shading/Shader می باشد برنامه نویسی دراین زبان بسیارمتنوع بوده و هرروز با روند پیشرفت کارتهای گرافیکی درحال توسعه می باشد تکنیک هانورپردازی و برنامه نویسی آنها یکی ازمهمترین بخشهای تولید بازی ویدیویی و شبیه سازی مجازی می باشد و استفاده ازآنها باعث درک بهتر مخاطب ازآن محیط میگردد بسیاری ازتکنیکهای نورپردازی نیازمند محاسبات زیادی می باشد که دراین حالت ازآنها بصورت آفلاین استفاده میگردد دراین مقاله تکنیک های مورد نیاز برنامه نویسان برای ایجادمتریال اشیا با قابلیت اجرای بلادرنگ بررسی گردیده و تاثیرشیدرها به نمایش گذاشته شده است ازدیگرکاربردهای مهم شیدر دربازیهای ویدیویی استفاده آنها درجلوه های ویژه می باشد دراین مقاله برخی تکنیک های شیدر برای استفاده درجلوه های ویژه نیز بررسی میگردد

کلیدواژه‌ها:

نورپردازی ، بازیهای رایانه ای ، شبیه سازی مجازی ، HLSL ، GLSL

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
http://www.civilica.com/Paper-CGCO01-CGCO01_017.html
کد COI مقاله: CGCO01_017

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رضیان, سیداحمدرضا و احمدرضا نقش نیلچی، ۱۳۹۴، برسی تکنیک های نوین نورپردازی بلادرنگ کارت گرافیکی درشبیه سازی مجازی و بازیهای رایانه ای، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان، http://www.civilica.com/Paper-CGCO01-CGCO01_017.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (رضیان, سیداحمدرضا و احمدرضا نقش نیلچی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (رضیان و نقش نیلچی، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد:

  • Kelly Dempski, Emmanuel Viale, Advanced lighting and materials with shaders, Wordware Publishing, 2005.
  • Mike Dickheiser, Game Programming Gems 6 (Book & CD-ROM) (Game Development Series), Charles River Media, Inc, 2006.
  • Sebastien St-Laurent, Shaders for game programmea and artists, Cengage Learning, 2004.
  • Kelly Dempski, and D. Sim Dietrich, Real-time rendering tricks and techniques in directx, Premier Press, 2002.
  • Nvidia, Cg Toolkit User's Manual _ Developer's Guide to Programmable Graph ics, Nvidia Corporation, 2003.
  • J. Rost Randi OpenGL shading language, A ddison Wesley, 2004.
  • Tom McReynolds, David Blythe, Brad Grantham, Scott Nelson, Advanced graphics programming techniques using OpenGL, Computer Graphics, 1995.
  • John Kessenich, Dave Baldwin, Randi Rost, The OpenGL Shading L anguage-L anguage version 1.1, 3Dlabs, Inc, 2004.
  • LunarG John Kessenich, The OpenGL Shading L anguage -Language version 4.5, Khronos Group Inc, 2015.
  • Sander, DirectX@ 9 High Level Shading Language, Siggraph, 2005.
  • I1. Kris Gray, Microsoft DirectX 9 programmable graphics pipelin e, Microsoft Press, 2003.
  • Gee K, Introduction to the Direct3D 11 graphics pipeline, Microsoft Corporation, 2008.
  • Ivan Nevraev, Introduction to Direct3D 12, Microsoft Corporation, 2014.
  • Annen Thom as, Advanced Shadow Map Pa rameterizatio, Max-Planck, 2002.
  • Lance Williams, Casting curved shadows on curved surfaces, In Computer Graphics (SIGGRAPH '78 Proceedings), 1978.
  • Jason L Mitchell, Real-time 3D scene post-process ing, _ Game Developers Conference, 2003.
  • Kris Nicholson, GPU Based Algorithms for Terrain Texturing, University of Canterbury, Christchurch, New Zealand, 2008.
  • Johan Andersson, Terrain Rendering in Frostbite Using Procedural Shader Spla ting, Advanced Real- Time Rendering in 3D Graphics and Games Course, 2007.
  • N. Chiba E. Galin, Realistic Water Volumes in Real- Time, Eurographics Workshop on Natural Phenomena 2006.
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز:
    تعداد مقالات: ۱۳۲۶۱
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.