بررسی اثربخشی بازیهای رایانهای بر توانبخشی بیماران اوتیسم
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 932
فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO01_024
تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395
چکیده مقاله:
اختلال درخودماندگی یا اوتیسم، یکی از انواع اختلالات رشدی است که مشکلاتی همچون ناتوانی در برقراری ارتباطات اجتماعی و تعامل با محیط پیرامون، ازجمله نشانههای قابلتوجه آن است؛ بنابراین استفاده از راهکارهایی که بتواند تعاملاتاجتماعی و ارتباطی این افراد را بهبود ببخشد و توانایی زندگی تا حدودی مستقل را برای آنان فراهم کند، ضروری به نظر میرسد. از طرف دیگر، پژوهشهای اخیر نشان دادهاند که مداخلات توانبخشی مبتنی بر بازیهای رایانهای با به وجود آوردن تحریکات جسمانی و روانی و همچنین ایجاد محیطی جذاب و سرگرمکننده، میتواند در بهبود مهارتهای اجتماعیکارکردهای هیجانی و زبانی، موتر واقع گردد. مقالهی حاضر به بررسی به نقش سودمند بازیهای رایانهای در توانبخشی بیماران اوتیسمی پرداخته است
کلیدواژه ها:
نویسندگان
علی نژادحسینی پور
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
شکوفه روح الامینی
کارشناسی ارشد کودکان استثنایی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
غلامرضا چلبیانلو
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :