بررسی تجارب بین المللی در ساختار و ساز وکار توسعه صنعت بازیهای رایانه ای مطالعه موردی فنلاند و سنگاپور

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 718

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_029

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

تحقیق و توسعه از جمله امور تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت هر صنعتی است. امروزه به توجه به جهانی شدن صنایع،فعالیت های تحقیقاتی با کمترین هزینه، منجر به یادگیری تجارب و ایده های نوین میشود. با توجه به اینکه در کشور ماصنعت بازی اخیرا مورد توجه قرار گرفته و به نوعی صنعت غیربومی محسوب می شود. لذا تحقیق و توسعه در ارتباط با تجارب سایر کشورها، در میزان توسعه کسب و کار آن، میتواند بسیار اثرگذار باشد. با توجه به اینکه صنعت بازی در تعامل بافضای رقابتی و بازار جهانی است، این مطالعه به بررسی تجارب دو کشور فنلاند و سنگاپور در حوزه صنعت بازی می پردازد. تاکید محتوایی این مقاله بر ساختار نهادی دو کشور بوده که با توجه به آن، نکات آموخته شده برای توسعه صنعت بازیهای رایانه ای کشور ارائه میگردد. بر این اساس، یکپارچه سازی نهادهای سیاستگذاری و قانونگذاری، ایجاد مراکز رشد و توسعه بازی ، ایجاد شبکه های اطلاعاتی و دانش، برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها، همایش ها و رویدادها، ارتباط گسترده بخش دانشگاه با فعالین صنعت بازی، ارائه تسهیلات مالی دولت به توسعه دهندگان بازی و استارت آپها از جمله درس های آموخته شده صنعت بازی در دو کشور فنلاند و سنگاپور است

نویسندگان

سیدامیر آقایی

کارشناسی ارشد مهندسی کنترل، گروه پژوهشی مهندسی سیستم های مدیریتی الگومحور (سمام)

شهداد اسحق پور

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، گروه پژوهشی مهندسی سیستم های مدیریتی الگومحور سمام

سیدحسین حسینی

دکترای مهندسی صنایع، گروه پژوهشی مهندسی سیستم های مدیریتی الگومحور(سمام)

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • D. Williams, "Structure and competition in the US home video ...
  • "Newzoo, " 2014. [Online]. Available: http://www. newzoo.com ...
  • N. Bagh eriMoghadam, S. H. Hosseini, and M. SahafZadeh, "An ...
  • E. Grigoroudis, C. Litos, V. A. Moustakis, Y. Politis, and ...
  • "Media Development Authority Singapore. " [Online]. Available: www. mda.gov.sg/. ...
  • "No Title. " [Online]. Available: h tp ://statisticstim es. com/econ ...
  • "techinasia. " [Online]. Available: https://www. techinasia. com/. ...
  • "No Title. " [Online]. Available: http://www. iesherpa.com/. ...
  • "Singapore Media development 21 vision." ...
  • "Infocomm Development Authority of Singapore. " [Online]. Available: https://www. ida.gov.sg. ...
  • "Wikipeida. " [Online]. Available: https://en. wikipedia.org/ ...
  • "Tekes, " 2015. [Online]. Available: http://www. tekes.fi/en. ...
  • "Neogame report, " 2015. ...
  • "Neogame report, " 2015. ...
  • "Internationt Game Developers Association. " [Online]. Available: https://www. igda.org. ...
  • "Finnvera, " 2015. [Online]. Available: h tps://www.fin nvera.fi/eng/. ...
  • "Neogames. " [Online]. Available: http://www. neogam es.fi/en/. ...
  • نمایش کامل مراجع