بررسی نقش بازیهای رایانه ای درآموزش فرهنگ ایرانی - اسلامی برای نوجوانان
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 3,600
فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO01_033
تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395
چکیده مقاله:
امروزه گسترش فناوری رایانه ای درتمام عرصه های زندگی بشر ازجمله تعلیم و تربیت را تحت تاثیر خود قرارداده است بطوریکه رابطه فناوری رایانه ای و اموزش وپرورش و نیز چگونگی کاربردهای آن مسئله روز است و اهمیت آن به قدری اشکار است که نمی توان به سادگی آن را نادیده گرفت باورود کامپیوتر به زندگی انسان ها و به موازات آن گسترش شبکه اینترنت بسیاری ازتعاریف و خدمات اجتماعی تغییر یافته و یا به سمت تحول بنیادی درحرکت است و هرروز تاثیرات این دگرگونی ها درزندگی روزمره ما بیشتر نمایان میگردد این جهان مجازی که پدیده هزاره سوم تمدن بشری است درابتدای راه خود دستاوردهای کم نظیری برای جوامع امروزی به ارمغان اورده است با مطالعات تحقیقات و پیشرفت های شگرفی که درزمینه علوم رایانه ای به ویزه شبکه ارتباطات و هوش مصنوعی انجام میشود نقش این فناوری درکلیه ابعادوجودی انسان رو به افزایش است که دراثررشد و گسترش فناوریهای نوین ارتباطی درعرصه های مختلف زندگی انسانها رخ داده است تعلیم و تربیت نیز ازاین قاعده ی تغییرات مستثنی نیست درعصرما دانش و فناوری بایکدیگر هم مسیر شده اند و نمیتوان یکی ازاین دو را بدون دیگری به راحتی به دست آورد بنابراین محقق درپی آن است تابامطالعات کتابخانه ای اطلاعات لازم را برای راهکارهای تاثیر نرم افزارهای اموزشی ازجمله بازی رایانه ای برای فرهنگ سازی درمیان نوجوانان گرداوری کند تابتوانیم مزایا و معایبی که بازی رایانه ای به عنوان نرم افزار اموزشی میتوانددرفرهنگ سازی اسلامی دارد مورد بررسی قرار داد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
جلال فلاح
دانشجوی کارشناسی چندرسانه ای
عباس غفاری
استادیارو عضو هیئت علمی دانشگاه هنراسلامی تبریز
راحله فرهنگی
کارشناس ارشد چندرسانه ای و مدرس دانشکده هنرهای رایانه ای دانشگاه هنراسلامی تبریز
آرمان کشمیری حق
کارشناس ارشد چندرسانه ای و مدرس دانشکده هنرهای رایانه ای دانشگاه هنراسلامی تبریز
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :