تحلیل تاثیر بازیهای رایانه ای بررفتاردانش آموزان دخترمقطع متوسطه (اول)ناحیه 5شهراصفهان

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 608

فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_044

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

بازیهای رایانه ای به مجموعه بازیهایی اطلاق میشود که درجریان آن فرد بازیگر با استفاده ازاسباب بازیهایی همچون آتاری ایکس باکس و... یا رایانه درتعامل با داده ها اطلاعات و تصاویر صفحه تلویزیون یا مانیتور قرارمیگیرد رشد و پیشرفت این بازیها همراه با جذابیت هیجان و ویژگیهای خاصی که دارند باعث شدها ست کودکان ونوجوانان و بعضا بزرگترها درسراسردنیا ازبزرگترین و پیشرفته ترین مراکزجهان همچون نیویورک توکیو پاریس و.... گرفته تا دورافتاده ترین مناطق درکشورهای جهان سوم علاقه شدید نشان دهند و ساعات زیادی ازوقت خودرابا گذراندن با آن صرف کنند هدف این پژوهش که ازنوع توصیفی همبستگی است بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای بررفتارنوجوانان 13تا15 ساله است دراین راستا برای گرداوری اطلاعات لازم به منظور ازمون فرضیه ها ازپرسشنامه ای استاندارد حاوی 19پرسش در5بعد که طبق فرمول کوکران باروش نمونه گیری تصادفی ساده بین 195 دانش اموزدختر درسطح ناحیه 5 شهراصفهان به عنوان جامعه اماری پژوهش توزیع گردید برای تجزیه و تحلیل داده ها و ازمون فرضیه ها ازمدل معادلات ساختاری با نرم افزار smart pls استفاده شد نتایج ازمون فرضیه ها نشان داد تاثیر مستقیم بازیهای رایانه ای برخشونت و پرخاشگری و همچنین فرهنگ پذیری معنادار نبودها ست بنابراین لزوم تدوین راهبردها و سیاست گذاری درجهت استفاده بهینه ازفن آوری درامراموزش دانش اموزان به عنوان رسانه کمک آموزشی نوین ضروری است

نویسندگان

فرنوش یزدان بخش

دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان

مژده علیان

کارشناسی ارشد مدیریت MBA دانشگاه اصفهان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • خیرآبادی، حامد؛ تاریخچه بازی های کامپیوتری، انتشارات آی آر پی ...
  • علی پور، علی؛ آقاحریص، محمد؛ گلچین، نرگس؛ و باغبان، افسانه، ...
  • فلاح، وحید؛ محمودی، قهرمان؛ و کاظمی، سیده شهین، تاثیر بازی ...
  • جوادی، محمدجواد؛ امامی پور، سعید؛ و رضایی کاشی، زهرا، رابطه ...
  • عبدالخاقی، معصومه؛ دواچی، اقدس؛ صحبایی، فائزه؛ و محمودی، محمود، بررسی ...
  • Adachi PJC, Willoughby _ Demolishing the competition: The longitudinal link ...
  • فرهودی، هاجر، برسی تاثیر استفاده از بازی های آموزشی رایانه ...
  • امانی، جواد، خضری، آذر و هیمن محمودی، حجت، «معرفی مدل ...
  • آذر، عادل، غلامزاده، رسول و قنواتی، مهدی، «مدلسازی مسیری-ساختاری در ...
  • Anderson, A. A., Warburton, W. A. The impact of violent ...
  • Ferguson, C. J., Olson, C. K. Friends, fun, frustration and ...
  • Granic, I., Lobel, A., Engels, R., C., M., E. The ...
  • Gentile, D. A., Khoo D. L., A. Prot, S., Anderson, ...
  • Salceanu, C. L impacte des jeux sur I 'ordinateur pour ...
  • Shaverdi, T., & Shaverdi, Sh. The views of children, adolescents ...
  • Ferguson CJ, Olson CK: Video game violence use among "vulnerable ...
  • Mitrofan O, Paul M, Spencer N. Is aggression in children ...
  • Anderson CA, Dill KE. Video games and aggressive thoughts, feelings ...
  • Walsh D, Gentile D, Walsh E, Bennett N, Walsh M. ...
  • from:http :www. mediafamily. o rg/res _ rch/repo rt_vgrc_ 2005.shtml. ...
  • OswaldCA, Prorock C, Murphy SM: The perceived meaning of the ...
  • Chen, C. H., Liu, G. Z, & Hwang, G. J. ...
  • Avendus Capital. India 's mobile Internet: The revolution has begun. ...
  • Boyle, S. An introduction to games based learning. Dublin: UCD ...
  • Hwang, G. J., Wu, P. H., & Chen, C. C. ...
  • Antonelli, P. (2012). Video Games! 14 in the collection, for ...
  • o rg/explo re/ins ide_out/2012/1 1/2 9/video -games-1 4- in- the- ...
  • ESA, . Essential facts about the computer and video game ...
  • Marchand, Andre, _ Hennig- Thurau, Thorsten. Value creation in the ...
  • ISFE. Interactive Software Federation of Europe. About ISFE. http:/www. isfe. ...
  • Noble, S. Understand adult learning and development: Practice in simulated ...
  • Hulland, J. _ Use of partial least squares (PLS) in ...
  • Barclay, D. W., Higgins, C. A., and Thompson, R.، ، ...
  • نمایش کامل مراجع