تحلیل رسانه واقعیت افزوده به مثابه یک رسانه غوطه وری اجتماعی و تن یافتگی کاربر دربازی های مبتنی برآن

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,048

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_047

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

حوزه رسانه نوین به گفتمانی اشاره دارد که باتکنولوژی و رسانه های معاصر محاط شده است اموزه به موازات گسترش تلفن های همراه تکنولوژی واقعیت افزوده قابلیت دسترسی خوبی پیدا کرده است دراین راسنه یک نمای زنده ازمحیط واقعی کاربر با افزودن داده های مجازی به صورت سه بعدی و متحرک ایجادمیشود درحالیکه کاربر توانایی تعامل بلادرنگ با آن را دارد بازیهای واقعیت افزوده دراین رسانه درذات خود استفاده کرده و مبتنی برآن هستند درواقعیت افزوده برخلاف واقعیت مجازی تنها با غوطه وری حسی کاربر دریک محیط مصنوعی مواجه نیستیم بلکه دراین جا مفاهیم و روایتهایی اهمیت می یابند که منجر به غوطه وری اجتماعی کاربر دربرخورد با این رسانه میشود موریس مرلوپونتیدرضمن ارا پدیدار شناسانه خود به بیان نقش مهم بدن درادراک پرداخته است به باور وی انسان تنها به واسطه داشتن بدن است که جهانی دارد مرلوپونتی رسانهها و تکنولوژی معاصر را تجربه نکرد با این وجود میتوان ارا پدیدارشناسانه او درخصوص نقش مهم بدن درادراک دررسانه های معاصر و نقدبازیهای نو رسانه ای واقعیت افزوده بهره برد دراین مقاله کوشش میشود باذکر سه نمونه هدفمند ازبازیهای واقعیت افزوده به تبیین ویژگی رسانه واقعیت افزوده به مثابه یک رسانه غوطه وری اجتماعی پرداخته شود پرسش اصلی دراین مقاله چگونگی استفاده ازبدن و نقش آن برای کاربربازیهای رایانه ای واقعیت افزوده است

نویسندگان

اصغر جوانی

دانشیاردانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنراصفهان اصفهان ایران

محمدجواد صافیان

دانشیاردانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان اصفهان ایران

ریحانه رفیع زاده اخویان

دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنردانشگاه هنراصفهان اصفهان ایران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • هایم، مایکل. متافیزیک واقعیت مجازی.ترجمه سروناز تربتی، تهران، رخداد نو، ...
  • پریموزیک، دنیل تامس. مرلوپونتی، فلسفه و معنا.ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران، ...
  • دریفوس، هیوبرت. درباره اینترنت، ترجمه علی فارسی نژاد، تهران، ساقی، ...
  • پیراوی ونک، مرضیه. پدیدار شناسی نزد مرلوپونتی، اصفهان، پرسش، 389 ...
  • Liarokapis, F. An exploration from virtual to augmented reality gaming. ...
  • Geroimenko, V. Augmented Reality Art From an Emerging Technology to ...
  • -Geroimenko, V. Augmented Reality Technology and Art:The Analysis and Visualization ...
  • Furht, B. Handbook of Augmented Reality. Berlin: Springer, 2011. ...
  • Azuma, R. A Survey of Augmented Reality. Presence : Teleoperators ...
  • Hui, C. C., & Mustafa, B. A. USING AUGMENTED REALITY ...
  • Sakuma, H. Yamabe, T & Nakajima, T. Enhancing Traditional Games ...
  • Liarokapis, F., Macan, L., Malone, G., Rebolledo -Mendez, G., & ...
  • Human Factors in Computing System.2009, PP1447-1456 ...
  • Gallagher, Sh. Body Schema and Intentionality. in The Body and ...
  • Hansen, M. Bodies in Code :Interfaces with Digital Media. Routledge, ...
  • نمایش کامل مراجع