حقوق و مرز بین واقعیت و بازیهای برخط

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 645

فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_059

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

نزدیک شدن بازیهای رایانهای به زندگی واقعی و شکلگیری یک واقعیت مجازی، وارد شدن پول واقعی به اینگونه بازیها،جهانی شدن بازیگران یک بازی، جدید و حساسترشدن رفتارهای متخلفانه باب مسائل حقوقی را در جوانب گوناگون بهورطه بازی گشوده است. هدف از ارائه این مقاله بررسی چگونگی ارتباط حقوق و قوانین با بازیهای برخط است. اینکه حقوق و قوانین چه نقشی در این بازیها دارند، چرا صحبت از آنها میشود، چه ضمانت اجراهایی در قبال رفتارهای متخلفانهو مجرمانه در داخل قوانین واقعی و حتی خود بازیهای مزبور وجود دارد. وقتی صحبت از فروش اواتار و تاسیس سایتیجهت خرید و فروش آسان آنها میشود، هنگامی که اکانت بازیگران هک و اواتار قیمتی آنها ربوده میشود یا با دلیت کردن به قتل مجازی میرسد حق و حقوقی از بین میرود، در اینجا است که قوانین و ضمانت اجراهایی باید پاسخگوی چنیناعمالی باشند. فراتر از این موضوع که مبحث اصلی را به خود اختصاص میدهد واقعیت شبیه سازی شده در بازی است، زمانیکه تمام زندگی واقعی در عین واقعیت شکل بازی مجازی به خود میگیرد و تمامی مسائل حقوقی دنیای واقعی درشکلی مجازی قابل بررسی میشود. در این تحقیق با مطالعاتی که از طریق کتابها و مقالات، مشاهدات مستقیم بسترها ونحوه اجرای بازیها و پروندههای شکات بدست آمده، یافتههای ما حاکی از گسترش روز افزون مسائل حقوقی در سیطرهبازیهای برخط است. مسائلی از قبیل نقض قرارداد در حقوق خصوصی، کپی رایت در حقوق مالکیت معنوی و کلاهبرداریدر حقوق کیفری که در این خصوص نقض تعهدات تجاری و ارتکاب جرائم گوناگون قابل توجه به نظر میرسند. به همین جهت سعی بر آن است تا با شناسایی کلی این چالشهای حقوقی در راستای ایمن سازی هر چه بیشتر اینگونه محیطهای مجازی اقدام شود.

کلیدواژه ها:

نویسندگان

مهرناز ثقفی

دانشجوی رشته حقوق جزاوجرمشناسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

علی خالقی

عضوهیئت علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

محسن عینی

عضوهیئت علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • گلدوزیان، ایرج، کلیات و مقدمه علم حقوق، انتشارات مجمع علمی ...
  • کاتوزیان، ناصر، مقدمه علم حقوق، شرکت سهامی انتشار، چاپ چهل ...
  • میر حسینی، سید حسن، مقدمه ای بر حقوق مالکیت معنوی، ...
  • M. S. Eastin, "Handbook of Research on Digital Media and ...
  • A. LAKHANI, "Commercial Transactions in the Virtual World: Issues and ...
  • E. Losh, "The War on Learning: Gaining Ground in the ...
  • D. Charles, "Biologically Inspired Artificial Intelligence for Computer Game, " ...
  • W. G. Lawyers Co-operative Publishing Company, Bancroft- Whitney Company, "American ...
  • J. N. Rick Hall, "Game Development Essentials: Online Game Development, ...
  • C. S. Robin Mansel, "Internationt Encyclopedia of Digital Comm unication ...
  • M. Rymaszewski, "Second Life: The Official Guide, " John Wiley ...
  • و 10 B. J. R. Marie-Laure Ryan, Lori Emerson, "The ...
  • M. A. Sparrow, "The Law of Virtual Worlds and Internet ...
  • B. C. Forbes, "Forbes, Forbes incorporated, " vol. 176, no. ...
  • G. P. H. Marvin D. Krohn, Alan J. Lizotte, "Handbook ...
  • S. Goel, "Digital Forensics and Cyber Crime, " Springer Sci. ...
  • S. Hai-Jew, "Virtual Immersive and 3D Learning Space: Emerging Technologies ...
  • A. Adrian, "Law and Order in virtual worlds Exploring Avatars ...
  • H. Kai, Cornelius, Dieter, "Virtual Worlds and Criminality, " Springer ...
  • p. 259. , 2008 و 20. U. S. Graham Dutfield, ...
  • P. K. Saint-Amour, "Modernism and Copyright, Oxford University Press, _ ...
  • D. R. Koepsell, "The Ontology of Cyberspace: Philosophy, Law, and ...
  • نمایش کامل مراجع