کاربرد شبکه حسگر بیسیم بدن به همراه به کارگیری بازی نمایی در کنترل سلامت فرد

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 900

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_075

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

کنترل سلامت یکی از مهمترین راهکارها در راستای حفظ سلامت فردی، افزایش سلامت جامعه و پیشگیری از ابتلا و یا پیشرفت بیماریها است. کنترل سلامت به سنجش و پایش معیارهای بیماری و سلامت فرد، اطلاق میگردد. با استفاده ازشبکه حس ر بیسیم بدن میتوان وضعیت سلامت فرد را به صورت منظم و متوالی مورد بررسی قرار داد تابابکارگیری دادههای به دست آمده از آن، وضعیت سلامتی فرد کنترل شود. به کمک اطلاعات به دست آمده میتوان علاوه بر نظارت بر سلامتی فرد به بهبود سلامت نیز کمک کرد. معمولا کنترل روزانه وضعیت سلامت فرد توسط برنامههایی صورت می گیردکه انعطافپذیری مناسبی در تعامل با او ندارند و برای فرد تکمیل و بررسی، کاری خستهکننده خواهد بود . به همین دلیل حتی در صورت عزم فرد برای کنترل وضعیت سلامتی روال تکراری و خستهکننده آن به مرور موجب میشود فرد تمایلش را برای بررسی وضعیت سلامتی از دست داده که نتیجهی آن عدم تکمیل روند کنترل خواهد بود. از آنجایی که با استفاده از بازی نمایی میتوان مفاهیمی که برای کاربر خسته کننده و یا دشوار هستند را به ساد گی شبیه سازی نمود و به کمک روشهای بصری و سرگرمکننده به آنها جذابیت بخشید؛ و همچنین با اضافه کردن سیستم امتیاز به بررسی وضعیتسلامت، باعث ایجاد فضای رقابتی فرد با خود و سایرین شد. از این رو در این مقاله با استفادا از بازی نمایی برای نشان دادن اطلاعات و گزارشها سعی شده با ترغیب فرد به بررسی وضعیت سلامتی خود روند کنترل سلامت او را بهبود بخشید. از مزایای راهکار پیشنهادی ما در این مقاله این است که با پیاداسازی سیستمی امتیازی همراه با امکان توصیه به مخاطبان و اشتراک گذاری میتوان روند کنترل سلامت فرد را بهبود و تسریع بخشید

کلیدواژه ها:

نویسندگان

حسین فرنیا

دانشجوی گروه مهندسی کامپیوتر، دانشگاه آیت ا... العظمی بروجردی(ره)

سیداشکان ابراهیمی

دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان

حسین معظمی گودرزی

دانشجوی گروه مهندسی کامپیوتر، دانشگاه آیت ا... العظمی بروجردی(ره)

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Samcovic, Andreja, and Antoni Jaume-i-Capo. "Serious games in health care ...
  • Cain, Jeff, and Peggy Piascik. "Are serious games a good ...
  • Chen, Shanzhi, et al. "A vision of IoT: Applications, challenges, ...
  • Chen, Shih-Lun. "A Powe r-Efficient Adaptive Fuzzy Resolution Control System ...
  • Mainanwal, Vikash, Mansi Gupta, and Shravan Kumar Upadhayay. "A survey ...
  • Torrente, Javier, et al. "Development of game-like simulations for procedural ...
  • نمایش کامل مراجع