CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

کنترل شخصیت های دینی دربازی های رایانه ای؛فرصت ها و چالشها

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۳۲ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: CGCO01_076
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۸۸.۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله کنترل شخصیت های دینی دربازی های رایانه ای؛فرصت ها و چالشها

علی رازی زاده - دانشجوی دکتری حکمت هنردینی
    بهروز مینایی - دانشیاردانشگاه علم و صنعت
  محمدعلی خبری - دانشیارپژوهشکده فرهنگ هنرومعماری جهاددانشگاهی

چکیده مقاله:

امروزه بازیهای رایانه ای درکنار سرگرم سازی کاربران خود نقش اموزش هدایت گری و فرهنگ سازی را نیز برعهده گرفته اند این ظرفیت عظیم امکان ارایه محتوایی برامده ازباورها و اموزه های مقبول و پذیرفته شده ازسوی سازندگان بازیهای رایانه ای را به منظور ارتقای نگرش مذهبی و افزایش اطلاعات دینی درکاربران این رسانه ازطریق امکان یگانگی کاربر با شخصیت درون بازی فراهم آورده است ازجمله موضوعاتی که امکان ارایه دراین رسانه نوظهور را دارد پرداختن به شخصیت های دینی و بازنمایی موقعیتهای منحصربفرد آنها درتعامل با افراد و شرایط متفاوت و کنترل آنها ازسوی کاربران بازیهای رایانه ای است ازاین رو پرسشی که این قماله درصدد طرح آن می باشد این مسئله است که بازنمایی شخصیت های دینی و همچنین کنترل آنها ازسوی کاربران بازیهای رایانه ای چه پیامدهایی را میتواند به همراه داشتهب اشد به عبارت دیگر این مقاله تلاش می کند ضمن معرفی محاسن و ویزگیهای امکان کنترل شخصیتهای دینی دربازیهای رایانه ای معایب این رویکرد را نیز موردتوجه قراردهد برای بررسی این مساله روش توصیفی تحلیلی انتخاب شده است که درنهایت نشان میدهد کنترل شخصیت دینی ازسوی کاربران درکنار مزایای متعددی چون اشنایی کاربران با شخصیتهای دینی انتقال اموزه های مذهبی و همچنین امکان خلق تجربه دینی باخطراتی چون وهن شخصیتهای دینی تقدس زدایی و عدم امکان پرداخت مناسب که درنهایت منجر به خلق تجربه ای متفاوت بااهداف اصلی سازندگان بازی رایانه ای شود مواجه است

کلیدواژه‌ها:

بازیهای رایانه ای ، شخصیتهای دینی ، کاربر ، کنترل

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO01-CGCO01_076.html
کد COI مقاله: CGCO01_076

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رازی زاده, علی؛ بهروز مینایی و محمدعلی خبری، ۱۳۹۴، کنترل شخصیت های دینی دربازی های رایانه ای؛فرصت ها و چالشها، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO01-CGCO01_076.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (رازی زاده, علی؛ بهروز مینایی و محمدعلی خبری، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (رازی زاده؛ مینایی و خبری، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • بورکهارت، تیتوس، هنر اسلام: زبان و بیان، ترجمه مسعود رجب‌نیا، ...
  • طباطبایی حکیم، سید محمدتقی، الاصول العامه لفقه المقارن، انتشارات ذوی ...
  • عاملی، سعیدرضا و حاجی‌جعفری، مجتبی، رویکرد دوفضایی به آسیب‌های مجازی ... (مقاله ژورنالی)
  • کوثری، مسعود، هزاره‌گرایی و رسانه‌های جمعی در هزاره جدید، فصلنامه ... (مقاله ژورنالی)
  • کوثری، مسعود و شاقاسمی، احسان، تعاملی بودن در بازی رایانه‌ای ... (مقاله ژورنالی)
  • مظفر، محمدرضا، اصول الفقه، تحقیق شیخ رحمت الله الرحمتی الاراکی، ...
  • عناصر شکل دهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانه ای (مقاله ژورنالی)
  • هراتیان، عباسعلی و نوذری، محمود، رابطه تاثیر بازی‌های رایانه‌ای و ... (مقاله ژورنالی)
  • Egenfe ldt-Nielson, Simon & Smith, Jonas Heide _ Tosca, Susana ...
  • Hodhod, R., Interactive Narrative for Adaptive Educational Games: Architecture and ...
  • Murray, J., Hamlet on the Holodec. The Future of Narrative ...
  • Tamborini, Ron & Skalski, Paul, The Role of Presence in ...
  • Tavinor, G., The Art of Videogames, Wiley -Blackwell, New Jersey, ...
  • Wolf, M. J, The Video Game Explosion: A History from ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.