مقایسه سبک یادگیری دردانش آموزان وابسته و غیروابسته به بازیهای رایانه ای

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 531

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_083

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

بازیهای رایانه ای یکی ازمهمترین دستاوردهای عصرفناوری اطلاعات و ارتباطات است که ساعتها وقت کودکان نوجوانان و حتی بزرگسالان را به خود اختصاص میدهد ازتاثیرات مهم آن وابستگی به این بازیهاست هدف ازپژوهش حاضرمقایسه سبک های یادگیرید ردانش آموزان وابسته و غیروابسته به بازیهای رایانه ای بود پژوهش حاضر کاربردی ازنوع پس رویدادی بود که تفاوت های سبک های یادگیری دردانش آموزان وابسته و غیروابسته به بازیهای رایانه ای را مورد بررسی قرارداد نمونه موردی بررسی دانشآموزان وابستهب ه بازیهای رایانه ای براساس روش نمونه دردسترس درکلوپ بازی شهریزد 63 نفر تعیین شد و نمونه مورد بررسی دانش آموزان غیروابسته به بازیهای رایانه ای ازبین دانش اموزان متوسطه مدارس پسرانه که کمتر از4ساعت بازی میکردند به تعداد 63نفر انتخاب شدند ابزار مورد استفاده درپژوهش ازمون استاندارد سبک های یادگیری کلب بود تحلیل داده های پژوهش دردوسطح امارتوصیفی و استنباطی با استفاده ازنرم افزار spssا انجام شد نتایج نشان داد وابستگی به بازیهای رایانه ای دربهره گیر یازشیوه های یادگیری مشاهده ای تاملی sig =0/043وt=16/31 و مفهوم سازی انتزاعی sig =0/001 و t=21/44 و سبک یادگیری جذب کننده sig=0/022وt=18/24 تاثیر مثبت و بربهره گیری ازشیوه های یادگیری تجربه عینی sig=0/024وt=18/73 , ازمایشگری فعال sig=0/016,ف23/52 و سبکهای یادگیری واگرا sig=0/033 وt=19/51 و انطباق دهنده sig=0/018 و t=23/71 تاثیر منفی داردواما وابستگی به بازیهای رایانه ای بربهره گیری ازسبک یادگیری همگرا تاثیری ندارد

کلیدواژه ها:

وابستگی به بازیهای رایانه ای ، سبک های یادگیری ، دانش آموزان ، دوره تحصیلی متوسطه

نویسندگان

مریم کیان

عضوهیئت علمی گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه یزد

راضیه یونسی

دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه یزد

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • منطقی، مرتضی (1387) _ بازیهای ویدیویی و رایانه ای _ ...
  • گانتر، بری (1383)/ثر بازی های ویدیویی و رایانه ای بر ...
  • فلاح، وحید . محمودی، قهرمان . کاظمی، شهین .(1392). تاثیر ...
  • صفاریان همدانی، سعید . عبداللهی، محبوبه . دایی زاده، حسین ...
  • جدیدیان، احمدعلی . پاشاشریفی، حسن . گنجی، حمزه . (1391) ...
  • صبحی قراملکی، ناصر . حاجلو، نادر . غلام زاده، حانیه ...
  • خندقی، مقصود امین . رجائی _ ملیحه _ (1392). تاثیر ... [مقاله ژورنالی]
  • قطریفی، مریم . (1384) . بررسی تاثیر بازی های رایانه ...
  • سیف، علی اکبر .(1379) . روانشناسی پرورشی : روانشناسی آموزش ...
  • Vantura , M . Shute , V . Kim , ...
  • Ismail , A. Hussein , R . Jamaluddina, S . ...
  • Mahmoudi, H . Koushafar , M . Saribagloo , G, ...
  • Kvan , T.Yunyan , J. (2005) . Students learning style ...
  • Martens , R. Gulikers , J . Bastiaens , T ...
  • نمایش کامل مراجع