رابطه بازی ترجیحی باویژگیهای شخصیتی نوجوانان 10تا18ساله تهران

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 667

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_089

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

هدف این پژوهش بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و ژآنرانتخابی بازی رایانه ای است بدین منظور جامعه اماری 1700نفری ازشامل دانش آموزان 10تا 18ساله کلیه مدارس سطح شهرتهران درسال تحصیلی 90-91 دردومرحله خوشه ای و تصادفی انتخاب گردید سپس ازدانش اموزان مصاحبه هایی به عمل امد که حاوی اطلاعات دموگرافیک مدت زمان انجام بازی رایانه ای درطول سال تحصیلی و درتعطیلات و نوع بازی ترجیحی ایشان بود درادامه پس ازتحلیل ارزیابی اولیه برروی گروه نمونه ازگروهی که بیشترین بازی ترجیحی ایشان ژانراکشن بود 350نفر تست تشخصیتی NEO فرم کوتاه انجام شد جهت بررسی درستی اظهارات به طور تصادفی با والدین خصوصا مادران تعدادی ازایشان مصاحبه هایی صورت گرفت که صحت اطلاعات ارایه شده تا حدزیادی تایید گردید و تفاوت ها تاثیرگذار نبود پس ازانجام رگرسیون گام به گام و ضرایب رگرسیون برای پیش بینی متغیرملاک نتایج بیانگر رابطه منفی ویژگیهای شخصیتی برون گرایی و دلپذیربودن با انتخاب بازیهای اکشن است داده های توصیفی نیز بیانگر آن بود که دربیش از86درصد ازازمودنی ها نظارتی ازجانب والدین برنوع و زمان بازی رایانه ای صورت نمیگیرد درپایان اشنایی والدین با رده سنی بازیهای رایانه ای تعیین زمانی مشخص برای بازی و همراهی با فرزندان ردزمان خرید بازیهای رایانه ای یا انجام آن اقداماتی است که توصیه میگردد

نویسندگان

زینب فرج زاده بی بالان

دانشگاه پداگوگی تاجیکستان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • عبدالهی، راشن، رسولی زاده طباطبایی، کاظم، تاثیر بازیهای رایانه ای ...
  • فضل الهی، سیف الله، ملکی توانا، منصوره، آثار سوء تربیتی ...
  • کیامهر، جواد(1381) هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عاملی نئو و ...
  • هراتیان، عباس علی، نوذزی، محمود، رابطه تاثیر بازی‌های رایانه‌ای و ...
  • Anderson, C.A. & Sakamoto, A. (2008). Longitudinal _ of Violent ...
  • Child & Adolescet Development: و 6.Cesarone, Bernard(16 Apr. 2014) Video ...
  • Cesarone, Bernard. (November 1998) Video Games: Research, Ratings, R ecom ...
  • ESAW (May 2009) Essential Facts about the Computer and Video ...
  • ESRB. Entertainmet Software Rating Board. (15 Apr. 2014) Video Games ...
  • Billion In 2013 From 93؟ 10.Gartner, W. (29 Oct. 2013) ...
  • Gee, James Paul (2003) "What Video Games Have To Teach ...
  • Gentile, D. A. & Anderson, C. A. (2003). Violent video ...
  • Gentile, D. A. & Anderson, C. A. (2014). Long-Term Relations ...
  • Kaiser Family Foundation (Jan. 20, 2010.) Generation M2: Media in ...
  • Matthew W.G. Dye, C. Green, Sh., Bavelier, D.(2009) "Increasing Speed ...
  • McCrae, R. R, . & Costa, P. T. (2004). A ...
  • McCrae, R. R. & Costa, P. T. (1985). Comparison of ...
  • Metrics , J (2007/04/04) Video Game Addiction: 81% Of American ...
  • Tumbokon, Chacha. (16 Apr. 2014) The Positive and Negative Effects ...
  • Vargas, J. A.(14 February, 2006) Virtual Reality Prepares Soldiers for ...
  • Walter R. Boot, Arthur F. Kramer, Daniel J. Simons, Monica ...
  • نمایش کامل مراجع