هوشمندترین جذابترین هوش مصنوعی: روشی وفقپذیر برخط برای تعیین سطح پویای هوشمندی عاملهای غیر بازیکن با توجه به مهارت بازیکنان

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 696

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_090

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

بازیهای رایانهای را به جرأت میتوان یکی از پرمخاطبترین برنامههای چندرسانهای دانست که در بین مخاط بین خودمرزی نمیشناسد و بدون شک از تاثیرگذارترین رسانههای دنیا به حساب میآید. این جذابیت را میتوان منتج از فاکتورهاییچون هوشمصنوعی مناسب، گیم پلی جذاب، داستان درگیر کننده و جلوههای بصری و گرافیکی بازی دانست. از همین رو - پژوهشگران در مقالات متعددی به دن ال ارتقاء میزان جذابیت بازیها از طریق ارائهی روشها، ایدهها و چارچوبهایی در هر کدام از فاکتورهای گفته شده بودهاند. در این مقاله ما به یکی از بخشهای بسیار اساسی ساختار بازی های رایانه ای یعنیهوش مصنوعی خواهیم پرداخت، و هدف ما پوشش دادن به یکی از چالشهای موجود یعنی وفق پذیری برخط میزان هوشمندی عاملهای بازی به صورتی که در عین بروز هوشمندی با ترازی مناسب ، لذتبخش نیز باشد، خواهد بود. با توجه به اینکه روش سنتی در هوشمندسازی عاملهای بازی استفاده از ماشین حالت است، روشی که ما در این مقاله ارائه خواهیم داد ) IEAI ( از همین ساختار هوشمندسازی بهره میبرد با این تفاوت که اولاً از چندین ماشین حالت)م.ح( بهره خواهد برد و ثانیاً به صورتی پویا و با توجه به میزان سودمندی که از به کارگیری هر کدام از م.حها در گامهای پیشین بهدست آورده است در گام بعد استفاده خواهد نمود و این روند به ازای هر گام در طول بازی ادامه خواهد یافت

نویسندگان

محمدمهدی رضاپور

دانشجوی کارشناسی ارشد نرمافزار دانشگاه صنعتی اصفهان

مازیار پالهنگ

دانشیار گروه کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • E. J. Hastings, R. K. _ Guha and K. O. ...
  • M. Preuss, N. Beume, H. Danielsiek, T. Hein, B. Naujoks, ...
  • /4] J. Togelius, R. De Nardi and S. M. Lucas, ...
  • J. Fuller, C. Berlinicke, J. Inglese and D. Zack, "Use ...
  • /6] Z. Liu, W. L., Z. Y. and C. C.L.P., ...
  • M. McPartland and M. Gallagher, "Interactively training first person shooter ...
  • J. Forgette and M. Katchabaw, "Enabling motivated believable agents with ...
  • P. Patel, N. Carver and S Rahimi, "Tuning computer gaming ...
  • H. Munoz-Avila, C. Bauckhage, M. Bida, C. Congdon and G. ...
  • P. Massoudi and A. Fassihi, "Achieving dynamic AI difficulty by ...
  • H. Hsieh and L. Wang, "a fuzzy approach to generating ...
  • B. Blumberg, M. Downie, Y. Ivanov, M. Berlin, M. Johnson ...
  • M. McPartland and M. Gallagher, "Reinforcement learning in first person ...
  • M. Smith, S. Lee-Urban and H. Muioz-Avila, "RETALIAT. Learning winning ...
  • L. Cardamone, D. Loiacono and P. Lanzi, "Learning to drive ...
  • D. Ho and J. Garibaldi, "A fuzzy approach for the ...
  • نمایش کامل مراجع