CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی سواد بازیهای ویدیویی رایانهای در نظریه و کاربرد

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۷۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_002
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۶۱.۲۹ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی سواد بازیهای ویدیویی رایانهای در نظریه و کاربرد

  مقداد مهرابی - دکترای علوم ارتباطات، استادیار دانشگاه تهران
فرزانه شریفی - دانشجوی دکترای علوم ارتباطات

چکیده مقاله:

این مقاله به بررسی مفهوم سواد بازی به عنوان یکی از انواع سواد رسانه ای و مفاهیم مرتبط با آن می پردازد و این سوال رابررسی می کند که آیا می توان از مفهوم سواد بازی صحبت به میان آورد. سپس با در نظر گرفتن سه بعد سواد به عنوانکنش انتقادی، ابعاد روایی و ابعاد قابل بازی در بازیها دست به شاخص سازی از مفهوم سواد بازی می زند و با طرح سوالات با این مفاهیم چگونگی امکان بررسی این شاخصها را مشخص می سازد

کلیدواژه‌ها:

سواد بازی، سواد رسانهای، بازیهای دیجیتال، بازیهای ویدیویی-رایانهای

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_002.html
کد COI مقاله: CGCO02_002

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهرابی, مقداد و فرزانه شریفی، ۱۳۹۵، بررسی سواد بازیهای ویدیویی رایانهای در نظریه و کاربرد، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_002.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مهرابی, مقداد و فرزانه شریفی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (مهرابی و شریفی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • کوثری م. (۱۳۸۵) خانواده سیم: فراسوی جنسیت و نژاد، مجله ... (مقاله ژورنالی)
  • Ardevol, E. et l (2006) Game pleasures and media practices, ...
  • Bryce, J. and Rutter, J. (2006) An introduction to understanding ...
  • Buckingham, D. and Burn, A. (2007) Game Literacy in Theory ...
  • DiGRA 's digital games conferences www. gamesconference org ...
  • Eco, _ (1979). Can television teach? Screen Education, 31, 15-24, ...
  • Harries, D. (2002) The book of new media. London: British ...
  • Hemnes, T.M.S. (1982) 'The adaptation of copyright law to video ...
  • International Association for Game Education and Research (IAGER) www.iager.org ...
  • CANADIAN JOURNAL OF EDUCA TION 29, 1 (2006): 287-306. ...
  • Sedlak, R.A. Doyle, M. and Schloss, P (1982) 'Video games ...
  • Vanmeenen, K. (2006) conferences on media literacy, Visual Studies Workshop. ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۵۲۸۲۸
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.