CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

اختلال اعتیاد به بازیهای رایانه ای: بررسی میزان شیوع و ارتباط آن با متغیرهای جمعیت شناختی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۹۶ | نظرات: ۱
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_019
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۹۷.۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله اختلال اعتیاد به بازیهای رایانه ای: بررسی میزان شیوع و ارتباط آن با متغیرهای جمعیت شناختی

  هادی فرهادی - استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خوراسگان ایران
  ریحانه بخشایی - دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان خوراسگان ایران
  ریحانه رشیدی - دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان خوراسگان ایران

چکیده مقاله:

پژوهش حا ضر با هدف برر سی میزان شیوع اعتیاد به بازیهای رایانه ای وارتباط آن با متغیرهای جمعیت شناختی در نوجوانان انجام شد .نمونه آماری شامل 401 نفر دانش آموزان مقطع متو سطه ی شهر ا صفهان که به صورت نمونه گیری خو شه ایچندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری برای سنجش اعتیاد به بازیهای رایانه ای از پرسشنامه محقق ساخته(1395(ا ستفاده شد . همچنین اطلاعات مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی شامل :جن سیت، سن،میزان درامد خانواده ، تعدادخواهر و برادر، مقطع تحصیلی و معدل، بوسیله پرسشنامه جمع اوری گردید. داده های پژوهش با استفاده ازبسته نرم افزار اماریعلوم اجتماعی (21-SPSS (ازطریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس ( (ANOVAو test-t مورد تجزیه و تحلیلآماری قرار گرفت . نتایج بد ست آمده از تحلیل داده ها ن شان داد در نمونه مورد نظر 2,13 درصد از افراد معتاد به بازیهای رایانهای می با شند ، حدود 4,41 در صد در خطراعتیاد به بازیهای رایانه ای و 1,45 در صد از افراد کاربر عادی بودند. بین انواع مولفه های جمعیت شناختی در اعتیاد به بازیهای رایانه ای تفاوت معناداری وجود دارد.یافته های جالب این پژوهش برای اولین بار نشان دادکه هرچه تعداد خواهر و برادر بی شتر با شد میزان اعتیاد به بازیهای رایانه ای در نوجوانان کمتر ا ست . همچنین هر چه میزاندرامد خانواده بیشتر باشد میزان اعتیاد به بازیهای رایانه ای فرزندان بیشتر خواهد بود .همچنین دانش اموزان مقاطع پایینتر نسبت به دانش اموزان پیش دانشگاهی اعتیاد بیشتری از خود نشان دادند..نتایج حاصل از تحلیل داده ها بویژه در زمینه شیوع شناسی لزوم بررسی بیشتر اختلال اعتیاد بازیهای رایانه ای را نشان می دهد.

کلیدواژه‌ها:

اعتیاد به بازی های رایانه ای ،متغیرهای جمعیت شناختی ، میزان درامد خانواده، تعداد خواهر و برادر، سن، جنسیت

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_019.html
کد COI مقاله: CGCO02_019

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فرهادی, هادی؛ ریحانه بخشایی و ریحانه رشیدی، ۱۳۹۵، اختلال اعتیاد به بازیهای رایانه ای: بررسی میزان شیوع و ارتباط آن با متغیرهای جمعیت شناختی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_019.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فرهادی, هادی؛ ریحانه بخشایی و ریحانه رشیدی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (فرهادی؛ بخشایی و رشیدی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • مهدیان، حسین ۰ مومنی، حسین .رفیعی پور، حمید (۱۳۹۳) تاثیر ...
  • _، ریم(۱۳۸۴) رشید، خسرو.دلاور، علی. بررسی تاثیر بازیهای رایانهای برسلامت ...
  • _ علوی، سیدسلمان سلمان بررسی شیوع اعتیاد به بازیهای رایانه ...
  • عابدینی، یاسمین . زمانی _ بی بی عشرت .(۱۳۹۲) الگوی ...
  • _، اکبر .حاجی زاده، مسعود. نیک عهد، مهدی. (۱۳۹۰) بررسی ...
  • ؛ دوران (۱۳۸۵)تاثیر اینترنت بر هویت همسالان"فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات ... (مقاله ژورنالی)
  • Grifiths. m(2008). "internet and video_ game addiction .adolescent addiction "epidemiology ...
  • Jarn Hetland (2011 Problematic Video Game Use: و Rune Mentzoni ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    5.0
    ۱ تعداد پژوهشگران نظر دهنده
    5 1
    4 0
    3 0
    2 0
    1 0
    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه آزاد
    تعداد مقالات: ۸۴۸۳
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.