استراتژی پیروزی در بازی دوز آنلاین با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,018

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_021

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

بازی دوز دوازدهتایی یک بازی فکری دو نفره است. صفحهی این بازی شامل 24 موقعیت مختلف میباشد. هر یک از بازیکنان 12 مهره همرنگ در اختیار دار ن د که در هر نوبت یکی از مهره های خود را در یکی از موقعیت های صفحه قرار میدهند. در هر نوبت، با توجه به محل ا ستقرار مهره ها، بازی به سمت پیروزی یا شک ست سوق پیدا می کند. پیروزی در این بازی با همردیف شدن سه مهره هم رنگ در صفحه حا صل می شود. در این مقاله، ا ستراتژی پیروزی حریف کامپیوتری با ا ستفاده از شبکه ع صبی م صنوعی مطرح شده ا ست. بدین منظور، نرمافزار بازی دو نفره تحت وب با به کارگیری فنآوری net .asp ،زبان برنامهنوی سی #C و سیستم مدیریت پایگاه داده Server SQL پیاده سازی گردید. پس از آن، کاربران مختلفیبه صورت آنلاین با یکدیگر بازی کردند و تمامی حرکات آنها جمعآوری شد . همچنین، شبکه ع صبی م صنوعی از نوع چندلایه-پیشخور طراحی گردید که هر جفت ورودی بیانگر وضعیت و شانس هر موقعیت بر روی صفحه بازی است و خروجی محل قرار گیری مهره حریف کامپیوتری را مشخص می کند. شبکه عصبی مصنوعی با دادههای جمعآوری شده آموزش دید. نتایج به دست آمده نشان دهنده صحت، دقت و کارایی قابل قبول روش پیشنهادی میباشد.

نویسندگان

امیرحسن منجمی

عضو هیات علمی، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

محمدجواد رستگاری

دانشجوی دکتری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، اصفهان، ایران

روح الله رشیدی

عضو هیات علمی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم، اصفهان، ایران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Villacis C., Fuertes W., Santillan M., Aules H. and Tacuri ...
  • Mahmoudi H., Koushafar M., A m ani-Saribagloo J. and Pashavi ...
  • Karamchandan i S., Gandhi P., Pawar O. and Pawaskar S., ...
  • Calvo-Varela L, Regueiro C. V., Canzobre D. S. and Iglesias ...
  • Rajani N. F. and Dar G., Solution to the Tic-Tac-Toe ...
  • Ro bio-Manzano C. and Trivino G., Improving player experience in ...
  • Spada M. M. and Caselli G., The metacognitions about online ...
  • Singh A, Deep K. and Nagar A., A "Never-loose" Strategy ...
  • Hagan M. T., Demuth H. B. and Beale M. H., ...
  • نمایش کامل مراجع