CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

الگوی سهگانه اقتباس از شاهنامه در نگارش بازینامه

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۸۱ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_024
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۷۰.۹۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۱ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۱ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله الگوی سهگانه اقتباس از شاهنامه در نگارش بازینامه

فاطمه سلیمانی - کارشناس ارشد ادبیات نمایشی
مرضیه کثیری - کارشناس ارشد ادبیات نمایشی

چکیده مقاله:

آثاری که از آداب، رسوم و فرهنگ این مرز و بوم ریشه گرفتهاند، ماده خام مناسبی را برای همگام شدن دو رسانهی ادبیات وبازیهای رایانهای فراهم میسازد. از آن جایی که ادبیات و بازیهای رایانهای هر یک دارای زبان و چهارچوبی مخصوصبهخود است؛ تلاش این نوشتار بهکمک روش توصیفی- تحلیلی در یافتن اشتراکهای ساختاری در بازیهای رایانهای و ادبیات غنی ایرانی با محوریت شاهنامه و تبدیل آن به گیمپلی است تا با در کنار هم قرار دادن این نتایج، بازی نامه نویسان را در نگارشادبیات اقتباسی برای رسانهای فراگیر چون بازیهای رایانهای، یاری رساند. برخلاف تصور رایج، آرایههایی نظیر تشبیه، استعاره،مجاز و جناس تنها به ادبیات و زبان تعلق ندارند بلکه، ورای اطلاعات زبانی نیز قابل درک میباشند. مهمترین دستاورد مقاله ی حاضر، ارایهی الگوی عملی در بازگردانی ابیات شاهنامه به بازینامه میباشد.

کلیدواژه‌ها:

اقتباس، بازیهای رایانهای، بازینامه، شاهنامه

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_024.html
کد COI مقاله: CGCO02_024

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سلیمانی, فاطمه و مرضیه کثیری، ۱۳۹۵، الگوی سهگانه اقتباس از شاهنامه در نگارش بازینامه، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_024.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سلیمانی, فاطمه و مرضیه کثیری، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (سلیمانی و کثیری، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • Lebowitz, J. and Chris Klug. (2011). Interactive Storytelling for Video ...
  • Verdugo, R. Nussbaum, M. Corro, p. Nunnez, Navarrete (2011). Verdugo, ...
  • Swanson, R. (2010). Enabling Open Domain Interactive Storytelling Using a ...
  • Jaaskelainen, K. (2000). Strategic Question in the development of interactive ...
  • ضابطی جهرمی، احمد (۱۳۷۷). سینما و ساختار شعری در شاهنامه ...
  • بازن، آندره. (۱۳۸۶. سینما چیست، ترجمه محمد شهبا، تهران: هرمس، ...
  • ضابطی جهرمی، همان، ص .۱۱۴ ۱۰. همان. ...
  • نوری علاء، اسماعیل. (۱۳۴۸). صور و اسباب آن در شعر ...
  • صارمی، کتایون. (۱۳۷۳). ساز و موسیقی در شاهنامه‌ی فردوسی، تهران: ...
  • رستگار فسایی، منصور. (۱۳۶۹). ۲۱ گفتار درباره شاهنامه. شیراز: نوید، ...
  • ضابطی جهرمی، همان، ص .۲۲۳ ...
  • Szilas, N. (2O2). Structural Models for Interactive Drama. In the ...
  • Hagebolling, Heid. (2004). Interactive Dramaturgies. Springer Science & Business, p. ...
  • Wolf, M.J. (2002). The Medium of the Video Game, Texas: ...
  • برای آشنایی با سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای ر.ک: فیل و اسکترگود، ...
  • Tambornini, R. and Paul Skalski. (2006). The role of Presence ...
  • Polaine, A. (2005). The Flow principle in Interactivity. In Proceedings ...
  • Verdugo, Nussbaum, Corro, Nunne, Navarrete, 2011, Ibid, p. 4. ...
  • Mateas, A. (2000). A Neo -Aristotelian Theory of interactive Drama, ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.