بازی نمایی سبز: روش نوینی برای بهبود مصرف پایدار

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 604

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_026

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

برای دا شتن جهانی بهتر، بازاریابان و سیا ستمداران به دنبال راهکارهایی برای ترغیب افراد جامعه به سمت توجه به مسایل محیطی و مصرف پایدار هستند. یکی از روشهای نوین برای دستیابی به این مهم، بازی نمایی است که میتواند در یک محیط رقابتی، مصرف کنندگان را به انجام یا عدم انجام رفتارهای خاصی تشویق کند. در حوزه مصرف پایدار استفاده از عناصر طراحی بازی برای حل مسایل محیطی را بازی نمایی سبز می نامند. هدف این پژوهش پاسخ به این پرسش است که چگونه شرکتها میتوانند با استفاده از عناصر بازی نمایی، مصرف کنندگان را به انجام رفتارهای سبز تشویق و سبک جدیدی را در الگوی م صرف پایدار ایجاد کنند. برای د ستیابی به این هدف، به تعریف اجمالی و تو صیفی ویژگی ها، تاثیرات و برنامههایی از مفاهیم بازی نمایی و بازی نمایی سبز پرداخته شد و سپس مدلی برای مصرف پایدار برمبنای عناصر بازی نمایی سبز ارایه گردید. این پژوهش مقدمهای برای مفهوم سازی روش نوظهور بازی نمایی سبز خواهد بود که تلاشهای پژوهشگران، بازاریابان و مدیران را برای توسعه این رویکرد در آینده میطلبد.

نویسندگان

شهربانو یدالهی

دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه اصفهان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • G Zicherman and C Cunningham, Gamification by design: Implementing game ...
  • I G Marti et al., "Mobile application for noise pollution ...
  • F Silva, C Analide, L Rosa, G Felgueiras, and C ...
  • S Deterding, M Sicart, L Nacke, K O Hara, and ...
  • J Maan, "Social business transformation through gamification, " International Journal ...
  • K Erenli, "The impact of gamification: A rec ommendation of ...
  • K Werbach and D Hunter, For the win: how game ...
  • S Deterding, D Dixon, R Khaled, and L Nacke, "From ...
  • J Koivisto and J Hamari, "Demographic difference in perceived benefits ...
  • R Hunicke, M Leblance, and R Zubek, "MDA: a formal ...
  • K Robson, K Plangger, J. H Kietzmann, I McCarthy, and ...
  • N W Erika, Gamification: when it works, when it dosen', ...
  • K Huotari and J Hamari, "Defining gamification: a service marketing ...
  • K Kuntz, R Shukla, and I Bensch, "How many points ...
  • I Blohm and J Leimeister, "Gamification, " Business & Informetion ...
  • B Verplanken and W Wood, "Interventions to break and create ...
  • M Korolov, "Gamification of the enterprise, " Network World, vol. ...
  • L De-Marcos, A Dominguez, J S aenz- de-Navarrete, and C ...
  • نمایش کامل مراجع