بازی های اینترنتی و رایانه ای وسواسگونه، تهدیدی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در عصر فناوری اطلاعات

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 772

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_027

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

هدف پژوهش بررسی نقش بازی های اینترنتی و رایانه ای و انجام وسواس گونه آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات است جامعه آماری آن دانش آموزان مقطع متوسطه بودندکه با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان و همچنین روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند ابزار ) گردآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه تجربه استفاده از بازی های اینترنتی و رایانه ای فاگان) 2004است. برای جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی نظیر جنسیت و مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای، در ابتدای پرسشنامه فاگان، از دانش آموزان خواسته شد ابتدا به این دو سوال پاسخ دهند، اطلاعات جمعآوری شده به وسیله آزمونهای آماری تی گروههای مستقل، تحلیل واریانی یک راهه و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد نتایج نشان داد که بین مدت زمان استفاده از بازی های اینترنتی و رایانه ای با پیشرفتتحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد ضمن اینکه تاثیر جنسیت در تجربه و مدت زمان استفاده از بازی های اینترنتی و رایانه ای متفاوت بود و پسران از میانگین بیشتری نسبت به دختران برخوردار بودند و در نهایتبین تجربه استفاده از بازی های رایانه ای با پیشرفت تحصیلی رابطه معکوس وجود داشت و دانش آموزانی که از تجربه بیشتری در زمینه استفاده از بازی های اینترنتی و رایانه ای برخوردار بودند از پیشرفت تحصیلی کمتری برخوردارند.

کلیدواژه ها:

بازی های اینترنتی و رایانه ای ، تجربه استفاده ، مدت زمان استفاده ، پیشرفت تحصیلی

نویسندگان

سعید طالبی

استادیار برنامه ریزی آموزشی- عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان فارس

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • _ جوادی، محمدجعفر، امامی پور، سوزان و رضایی کاشی، زهرا ...
  • _ سیروس احمدی، سیروس(1377)، بررسی اثرات اجتماعی بازی های کامپیوتری، ...
  • _ عبدالخالقی، معصومه، دواچی، اقدس، صحبایی، فایزه و محمودی، محمود ...
  • _ کارشناسان بخش آموزش عالی یونسکو(1382). فناوری اطلاعات و ارتباطات ...
  • _ منتظر، غلامعلی (1381)، آموزش مهارت های فناوری اطلاعات و ...
  • _ منطقی، مرتضی (387).راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فن ...
  • _ Anderson, C. A., & Dill, K. E. (2000). Video ...
  • _ Fagan, M. H & Neill, S (2004), An Empirical ...
  • _ Hauge, R. M., & Gentile, A. D. (2003). Video ...
  • _ Park, B (2003), Faculty Adoption and Utilization of Web-Assisted ...
  • _ Patton, G. C., Sawyear, S. M. (2000). Media and ...
  • _ Ruth, C. J. (2000). Appling a modified technology acceptance ...
  • نمایش کامل مراجع