CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای آموزشی چندکاربره تحت وب بر یادگیری دانش آموزان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۲ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۵۲ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_031
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۳۸.۲۳ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۲ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۲ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای آموزشی چندکاربره تحت وب بر یادگیری دانش آموزان

    خدیجه علی آبادی - دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
  سعید پورروستایی اردکانی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)
  صلاح اسمعیلی گوجار - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر بازیهای رایانه ای چندکاربره تحت وب بر یادگیری دانش آموزان است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی منطقه باغستان شهرستان شهریار در استان تهران که در سال تحصیلی1394-95 مشغول به تحصیل مبحث کسر در درس ریاضی بودند می باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 50نفر از دانش آموزان سال ششم ابتدایی دبستان رسالت کوی مویز منطقه باغستان با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شد. نمونه مورد مطالعه به دو گروه 25 نفری )گروه آزمایش و کنترل( به روش تصادفی ساده و انتصاب تصادفی تقسیمشدند. روش تحقیق، روش آزمایش با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد. در پایان دوره آموزشی پس آزمون پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در مبحث کسر ها ازهردوگروه به عمل آمد. ابزار این تحقیق آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی درمبحث کسر ها که توسط محقق طراحی و ساخته شده است و پایایی آن که با استفاده از روش کودرریچادسون ) KR-21 ( محاسبهشد 75 /. می باشد. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی )آزمون t گروههای مستقل( استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بازیهای آموزشی رایانه ای بر یادگیری مبحث کسرها در درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم موثر است

کلیدواژه‌ها:

یادگیری، بازی رایانه ای آموزشی، تحت وب

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_031.html
کد COI مقاله: CGCO02_031

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
علی آبادی, خدیجه؛ سعید پورروستایی اردکانی و صلاح اسمعیلی گوجار، ۱۳۹۵، بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای آموزشی چندکاربره تحت وب بر یادگیری دانش آموزان، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_031.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (علی آبادی, خدیجه؛ سعید پورروستایی اردکانی و صلاح اسمعیلی گوجار، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (علی آبادی؛ پورروستایی اردکانی و اسمعیلی گوجار، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • _ Anderson, K.S. (1991). Let the games begin: the gaming ...
  • Anonymous. (2111). Mathematics: Algiers Charter School Association Adds Dimension U ...
  • Williamson. (2119), computer games, schools and young people, Future lab ...
  • Berninger, V.W & Richards, T.L. (2112). Brain literacy for educators ...
  • Glymph, R. C. (2111). Improving attitudes and engagement in mathematics ...
  • Healy, J. (1991). Endangered minds: Why our children cannot think, ...
  • McClarty, k, l, OrrPeter. (2117, _ Literature Review of Gaming ...
  • Mayer, R. E. (1991). Multimedia learning. New York: Cambridge University. ...
  • Tenner, D &Jones C. S. (2111). "Effects of video game ...
  • Tomlinson, C. A, (1999). The differentiated classroom: Responding to the ...
  • Wolfe, P. (2111). Brain matter. Translation research in to classroom ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۲۱۳۱
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.