بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای با ابعاد هویت نوجوانان در گیمنتهای شهر همدان

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 520

فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_034

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای و ابعاد هویت (ابعاد شخصی، اجتماعی، جمعی و ارتباطی) نوجوانان شهر همدان در گیمنتها پرداخته است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. بهمنظور انجام این پژوهش، 191 نفر از نوجوانان 13-18 سالهی شهر همدان که در گیمنتها حضور داشتند با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای، طبق فرمول کوکران بهعنوان حجم نمونه انتخاب و با استفاده از نسخهی چهارم پرسشنامهی ابعاد هویت چیک و پرسشنامهی محققساختهی سبک بازیهای رایانهای ارزیابی شدند. ارتباط بین متغیرهای پژوهش با استفاده از همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای و ابعاد شخصی، اجتماعی و جمعی هویت نوجوانان رابطهی معکوس و معنیدار وجود دارد. بهعبارت دیگر با افزایش گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای، نمرهی ابعاد شخصی، اجتماعی و جمعی هویت نوجوانان بهطور معناداری کاهش مییابد و بالعکس. بهعلاوه نتایج حاکی از آن بود که بعد هویت جمعی قادر است بهطور معناداری گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانه ای را پیش بینی کند .(p<0/ 01 ،R= 0/367 )

نویسندگان

سیدرسول عمادی

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان

هدی السادات موسوی معین

کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی

مهین عروتی موفق

کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • اتکینسون، ریتا ال و دیگران؛ زمینه‌ی روانشناسی هیلگارد، مترجمان محمدتقی ...
  • لطف آبادی، حسین؛ روان شناسی رشد 2; نوجوانی، جوانی و ...
  • سجادی، سید مهدی. بررسی تطبیقی هویت زن از منظر مدرنیسم ...
  • برک، لورا؛ روان‌شناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی)، جلد ...
  • کهولت، نعیمه و جوکار، بهرام؛ ارائه‌ی مدل علی برای شادی ...
  • غلامرضا، چلیپانلو و کاظمی، حمید؛ بررسی رابطه ابعاد هویتی با ...
  • هویت یابی و ابعاد آن در جریان استفاده از فضای مجازی بین دانشجویان [مقاله کنفرانسی]
  • کوثری، مسعود؛ عصر بازی (بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای در جامعه‌ی ...
  • بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، ESRA ویراستار ...
  • السون، متیو اچ و هرگنهان، بی _ ار؛ مقدمه‌ای بر ...
  • نوابخش، مهرداد؛ هاشم‌نژاد، فاطمه و زادشم پور، وحید. بررسی اثار ...
  • دوران، بهناز؛ آزادفلاح، پرویز؛ فتحی‌آشتیانی، علی و پورحسین، رضا. نقش ...
  • فلاح، وحید، محمودی، قهرمان و کاظمی، سیده شهین. تاثیر بازی‌های ...
  • فلاحی، عبدالخالق؛ یوسفی، میترا و آدابی‌نیک، هادی. تاثیر بازی‌های رایانه‌ای ...
  • عناصر شکل دهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانه ای [مقاله ژورنالی]
  • Kimppa, Kai K, Pekka. Do Online Computer Games Affect the ...
  • Cheek J, Troop L, Chen L. Underwood M Identity orientations ...
  • Ho SM, Lee TM Computer usage and its relationship with ...
  • Mir Hashemi, M., &amp; Heidarpour, L. The relationship between social ...
  • Chen, H.P., Lien, C.., Annette, L. &amp; Lu, Y.L. The ...
  • - Shin, H. K. and Kim, K. K. Examining identity ...
  • نمایش کامل مراجع