CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای با ابعاد هویت نوجوانان در گیمنتهای شهر همدان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۲ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۱۳ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_034
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۳۵.۶۷ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۲ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۲ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای با ابعاد هویت نوجوانان در گیمنتهای شهر همدان

سیدرسول عمادی - عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان
هدی السادات موسوی معین - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
مهین عروتی موفق - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای و ابعاد هویت (ابعاد شخصی، اجتماعی، جمعی و ارتباطی) نوجوانان شهر همدان در گیمنتها پرداخته است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. بهمنظور انجام این پژوهش، 191 نفر از نوجوانان 13-18 سالهی شهر همدان که در گیمنتها حضور داشتند با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای، طبق فرمول کوکران بهعنوان حجم نمونه انتخاب و با استفاده از نسخهی چهارم پرسشنامهی ابعاد هویت چیک و پرسشنامهی محققساختهی سبک بازیهای رایانهای ارزیابی شدند. ارتباط بین متغیرهای پژوهش با استفاده از همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای و ابعاد شخصی، اجتماعی و جمعی هویت نوجوانان رابطهی معکوس و معنیدار وجود دارد. بهعبارت دیگر با افزایش گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای، نمرهی ابعاد شخصی، اجتماعی و جمعی هویت نوجوانان بهطور معناداری کاهش مییابد و بالعکس. بهعلاوه نتایج حاکی از آن بود که بعد هویت جمعی قادر است بهطور معناداری گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانه ای را پیش بینی کند .(p<0/ 01 ،R= 0/367 )

کلیدواژه‌ها:

هویت، ابعاد هویت، بازیهای رایانهای، سبک اکشن، گیمنت

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_034.html
کد COI مقاله: CGCO02_034

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عمادی, سیدرسول؛ هدی السادات موسوی معین و مهین عروتی موفق، ۱۳۹۵، بررسی رابطه بین گرایش به سبک اکشن بازیهای رایانهای با ابعاد هویت نوجوانان در گیمنتهای شهر همدان، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_034.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عمادی, سیدرسول؛ هدی السادات موسوی معین و مهین عروتی موفق، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (عمادی؛ موسوی معین و عروتی موفق، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • اتکینسون، ریتا ال و دیگران؛ زمینه‌ی روانشناسی هیلگارد، مترجمان محمدتقی ...
  • لطف آبادی، حسین؛ روان شناسی رشد ۲; نوجوانی، جوانی و ...
  • سجادی، سید مهدی. بررسی تطبیقی هویت زن از منظر مدرنیسم ... (مقاله ژورنالی)
  • Kimppa, Kai K, Pekka. Do Online Computer Games Affect the ...
  • برک، لورا؛ روان‌شناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی)، جلد ...
  • کهولت، نعیمه و جوکار، بهرام؛ ارائه‌ی مدل علی برای شادی ...
  • غلامرضا، چلیپانلو و کاظمی، حمید؛ بررسی رابطه ابعاد هویتی با ... (مقاله ژورنالی)
  • Cheek J, Troop L, Chen L. Underwood M Identity orientations ...
  • هویت یابی و ابعاد آن در جریان استفاده از فضای مجازی بین دانشجویان [مقاله کنفرانسی]
  • Ho SM, Lee TM Computer usage and its relationship with ...
  • کوثری، مسعود؛ عصر بازی (بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای در جامعه‌ی ...
  • بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، ESRA ویراستار ...
  • السون، متیو اچ و هرگنهان، بی _ ار؛ مقدمه‌ای بر ...
  • Mir Hashemi, M., & Heidarpour, L. The relationship between social ...
  • نوابخش، مهرداد؛ هاشم‌نژاد، فاطمه و زادشم پور، وحید. بررسی اثار ...
  • دوران، بهناز؛ آزادفلاح، پرویز؛ فتحی‌آشتیانی، علی و پورحسین، رضا. نقش ... (مقاله ژورنالی)
  • فلاح، وحید، محمودی، قهرمان و کاظمی، سیده شهین. تاثیر بازی‌های ... (مقاله ژورنالی)
  • فلاحی، عبدالخالق؛ یوسفی، میترا و آدابی‌نیک، هادی. تاثیر بازی‌های رایانه‌ای ... (مقاله کنفرانسی)
  • عناصر شکل دهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانه ای (مقاله ژورنالی)
  • Chen, H.P., Lien, C.., Annette, L. & Lu, Y.L. The ...
  • - Shin, H. K. and Kim, K. K. Examining identity ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.