CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی میزان اثربخشی بازی رایانهای آموزشی مبتنی بر سبکهای یادگیری، بر رضایتمندی تحصیلی دانشآموزان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۱۴ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_039
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۴۵.۴۳ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی میزان اثربخشی بازی رایانهای آموزشی مبتنی بر سبکهای یادگیری، بر رضایتمندی تحصیلی دانشآموزان

  سعید پورروستایی اردکانی - استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی
  ستاره پناهی - دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده مقاله:

تولید و توسعهی بازیهای رایانهای آموزشی که بر اساس نظریههای سبکهای یادگیری و تلفیق آنها، مدلهای یادگیری موثررا ارایه نمایند، نیاز و چالش اساسی آموزش نوین است. شخصیسازی آموزش به منظور افزایش بازده تحصیلی دانشآموزان وایجاد انگیزشهای پایدار تحصیلی به کمک بازیهای انطباقی مبتنی بر نیازها، اولویتها و ویژگیهای هر یادگیرنده، ازجمله مسایل حایز اهمیت در این حوزه است. احساس رضایتمندی یادگیرندگان از مواد آموزشی، یکی از چهار مولفهی موثر بر انگیزشتحصیلی در الگوی کلر 1 است که در این پژوهش با تولید بازی آموزشی رایانهای مبتنی بر سبکهای یادگیری، مورد بررسیقرارگرفتهاست. این بازی جهت آموزش مبحث ماشینهای ساده از کتاب علوم پایهی پنجم دبستان، برای دو سبک یادگیری ترتیبی و کلی، بر اساس نظریهی سبکهای یادگیری فلدر 2 طراحی و تولید شدهاست. فرضیهی پژوهش براین است که میزانرضایتمندی تحصیلی دانشآموزانی که نسخهی متناسب با سبک یادگیری خود را بازیکنند نسبت به دانشآموزانی که بدون تعیین سبک یادگیری، بازی یکسانی را انجام دهند بیشتراست. بازی رایانهای آموزشی مورد نظر، جهت بررسی اثربخشی برمیزان رضایتمندی تحصیلی، برای چهل نفر از دانشآموزان پایهی پنجم دبستان دخترانهای در شهر تهران که به صورتتصادفی به دو گروه بیست نفرهی آزمایش و کنترل تقسیم شدند، اجرا شد و مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از تحلیل دادههای آماری، میزان میانگین رضایتمندی گروه آزمایش از شکل فراگیری مطالب آموزشی در بازی طراحیشده که نسخههای منطبقبر سبکهای یادگیری به دانشآموزان ارایه شد، 43.4 و در گروه کنترل که نسخ غیر منطبق بر سبکهای یادگیری را بازی کردند، 3.62 . گزارش شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد بازی منظبق بر سبک یادگیری بیش از بازی غیرمنطبق بر سبک یادگیری، موجب افزایش میزان رضایتمندی دانشآموزان از مواد آموزشی شد

کلیدواژه‌ها:

بازی انطباقی، سبکهای یادگیری، رضایتمندی تحصیلی، شخصی سازی آموزش

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_039.html
کد COI مقاله: CGCO02_039

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
پورروستایی اردکانی, سعید و ستاره پناهی، ۱۳۹۵، بررسی میزان اثربخشی بازی رایانهای آموزشی مبتنی بر سبکهای یادگیری، بر رضایتمندی تحصیلی دانشآموزان، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_039.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (پورروستایی اردکانی, سعید و ستاره پناهی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (پورروستایی اردکانی و پناهی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • کلانتری دهقی، هانیه، (۱۳۹۴)، طراحی و اعتبار یابی الگویی برای ...
  • صابری، نفیسه. منتظر، غلامعلی، (۱۳۸۹)، سازی محیط یادگیری الکترونیکی به ... (مقاله ژورنالی)
  • طراحی الگوی (برنامه های پس از مدرسه) در فضای مجازی برای دانش آموزان سوم راهنمایی ( دوره اول متوسطه) (مقاله ژورنالی)
  • دهقانزاده، حسین(۱۳۹۵)، تدوین چهارچوب طراحی بازیهای رایانهای آموزشی موضوعات شناختی ... (مقاله ژورنالی)
  • Solfano, M., Connoly, T. M., & Hainey, T. (2115). application ...
  • Doukianou, S., Petridis, P., & Dunwell, I. (2114). A usability ...
  • Hwang, G. J., Sung, H. Y., Hung, C. M., Huang, ...
  • Connolly, T. M., Boyle, E. A., MacArthur, E.. Hainey, T., ...
  • Felder, R. M., & Brent, R. (2115). Understanding student differences. ...
  • Conati, C. & Manske, M. (2119, September). Evaluating adaptive feedback ...
  • Fong-Ling F, Rong-Chang S, Sheng-Chin Y; (2119). EGameFlow:! scale to ...
  • Prensky, M. (2111). Dig ital G a m e - ...
  • R. M. Felder, L. K. Silverman, and B. A. Solomon, ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۱۹۹۴
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.