CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی نقش داستان پویا و تعاملی در بازیهای رایانهای با تحلیل چهار مورد ازبازیهای سبک نقش آفرینی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۷ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۲۵ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_041
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۳۹.۲۶ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۷ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۷ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی نقش داستان پویا و تعاملی در بازیهای رایانهای با تحلیل چهار مورد ازبازیهای سبک نقش آفرینی

  محمد سلطانی نژاد - دانشجوی کارشناسی ارشد تولید بازیهای رایانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز
  یونس سخاوت - استادیار و عضو هیات علمی دانشکده چندرسانهای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز

چکیده مقاله:

جذابیت داستان یکی از عوامل انتخاب بازیهای رایانهای توسط بازیکنان است . در سالهای اخیر روایت داستان بازیها با روشهای جدیدی انجامشده است. بازیسازان برای فرار از داستان تکخطی و تکبعدی بهسوی داستانهای چند شاخه و با پایانهای متعدد روی آوردهاند. در این میان نقش بازیکن درروند پیشبرد داستان و تغییر اتفاقات بازی بر اساس تعامل بازیکن با محیط و کاراکترهای موجود در بازی اهمیت ویژهای پیداکرده است. در این مقاله، چهار بازی از سبک نقشآفرینی را انتخاب کرده و نقاط قوت روایت داستان در آنها را تحلیل میکنیم. بر اساس این تحلیل و برای افزایش لذت بازیکن از داستان بازی، پیشنهادهایی ارایهشده است که در صورت اجرا به افزایش این کیفیت تجربه بازیکن کمک خواهد کرد.

کلیدواژه‌ها:

داستان بازی رایانهای، هوش مصنوعی، داستان پویا

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_041.html
کد COI مقاله: CGCO02_041

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سلطانی نژاد, محمد و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، بررسی نقش داستان پویا و تعاملی در بازیهای رایانهای با تحلیل چهار مورد ازبازیهای سبک نقش آفرینی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_041.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سلطانی نژاد, محمد و یونس سخاوت، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (سلطانی نژاد و سخاوت، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • . Mateas, M., Sengers, P.: Narrative intelligence. In: M. Mateas, ...
  • . Bates, J.: Virtual reality, art, and entertainment Presence: The ...
  • . R Paul, D Charles, M McNeill, D McSherry - ...
  • . Riedl, M.O., Young, R.M.: From linear story generation to ...
  • . O Bangss, OG Jensen, FV Jensen , Non-linear Interactive ...
  • . ES De Lima, B Feijo, SDJ Barbosa, AL Furtado. ...
  • . Thue, D., Bulitko, V., Spetch, M., Wasylishen, E.: Interactive ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۳۷۲
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.