CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی نقش سواد رسانه در انتخاب بازیهای رایانهای کودکان توسط والدین با محوریت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۰۶ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_042
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۷۴.۱۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی نقش سواد رسانه در انتخاب بازیهای رایانهای کودکان توسط والدین با محوریت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

مهران بهمن - دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، مشاور حقوقی شرکت مهندسی توسعه فناوری اطلاعات و تجارت تفاوت
  مسعود قادری - دانش جوی دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی، وکیل دادگستری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق
  موسی میرزاخانی - دانش جوی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، وکیل دادگستری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان

چکیده مقاله:

بازیهای رایانهای بهعنوان یکی از قویترین و موثرترین رسانههای مجازی، با اقبال بسیار فزایندهای در سالهای اخیر روبرو بوده، گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفاده کنندگان از آنها سبب شده است که بازی های رایانهای بهعنوان دریچهای برای سازمان دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژهای پیدا کنند. در این میان تاثیرات مخرب و منفی این بازیها بسیاری از والدین را بر آن داشته تا کودک را محدود نموده و نسبت بهنوعی از پیشگیری وضعی اقدام کنند درحالیکه این اقدام پیشگیرانه کودک را از محتوای مناسب و آموزشی محروم مینماید. در این پژوهش از روش توصیفی تحلیلی استفاده گردیده و هدف، بررسی نقش سواد رسانه ای در انتخاب بازیهای رایانهای کودکان توسط والدین و نقش آن در به وجود آمدن نوعی از پی شگیری اجتماعی از آ سیب های اجتماعی، در را ستای کاهش تاثیرات آ سیب زا بازیها و افزایش تاثیرات مثبت آن بر مخاطبین بوده که با ا ستفاده از روش تو صیفی تحلیلی از نوع کتابخانه ای موجب پی شگیری اجتماعی از آسیبهای اجتماعی گردیده و جنبهای کاربردی در سیستم آموزشی، تربیتی و حقوقی کشور دارد.

کلیدواژه‌ها:

بازیهای رایانهای، پیشگیری، آسیب اجتماعی، سواد رسانه، کودکان، پیشگیری اجتماعی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_042.html
کد COI مقاله: CGCO02_042

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهمن, مهران؛ مسعود قادری و موسی میرزاخانی، ۱۳۹۵، بررسی نقش سواد رسانه در انتخاب بازیهای رایانهای کودکان توسط والدین با محوریت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_042.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بهمن, مهران؛ مسعود قادری و موسی میرزاخانی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (بهمن؛ قادری و میرزاخانی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • آسیایی، رویا (۱۳۹۲، جایگاه رسانه ملی در عصر ارتباطات و ...
  • معینی فر، حشمت السادات (۱۳۸۸)، ازنمایی کلیشه های جنسیتی در ... (مقاله ژورنالی)
  • آرینگتون، ریچارد (۱۳۹۰)، پیشگیری از جرم، ترجمه عفت ملک، انتشارات ...
  • بیابانی، غلامحسین (۱۳۹۲) نقش رسانه در پیشگیری از جرم، فصلنامه ... (مقاله ژورنالی)
  • قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۲۷ تیر ۱۳۶۹). ...
  • نجفی ابراند آبادی-علی حسین-۱۳۸۹ اصول و مبانی پیشگیری از جرم ...
  • ساروخانی، باقر (۱۳۸۱)، نقش وسایل ارتباط جمعی در پیشگیری از ...
  • حبیب زاده و همکاران. ۱۳۸۸ فصل نامه علمی پژوهشی انتظام ... (مقاله ژورنالی)
  • فرجیها، محمد تهران: بازتاب رسانه ای جرم ۱۳۸۵ فصلنامه علمی ... (مقاله ژورنالی)
  • مشکوه رضوی، سید عباس (۱۳۸۷) رسانه، حلقه مفقوده پیشگیری از ...
  • ظهوریان، مهدی (۱۳۹۲) رسانه، جرم زا یا جرم زدا، روزنامه ...
  • واژه‌نامه پژوهش‌های ارتباطی و رسانه‌ای، ۱۳۷۱ تهران: مرکز مطالعات و ...
  • فضای مجازی، ملاحظات اخلاقی، حقوقی و اجتماعی، ۱۳۹۰ تهران: انتشارات ...
  • حمیدیان، فرود، (۱۳۸۷)، اعتیاد به اینترنت و موبایل (بررسی عوارض ...
  • Dressler, Joshua (Editor in Chief), Encyclopedia of Crime.Justice, USA, Macmillan, ...
  • Lovell, Jarret S, "Obscenity And Pornography.» Encyclopedia. of Crime and ...
  • Suarez, Alicia E. "Pornography _ Encyclopedia of Social Problems, SAGE ...
  • Dowler, K. (2003), Media consumption and public attitudes toward crime ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.