CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی تاثیر بازی های رایانه ای سبک فکری و اکشن بر میزان خود تنظیمی تحصیلی پسران 13-15 سال شهر اصفهان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۱۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_045
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۱۳.۲۲ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۵ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر بازی های رایانه ای سبک فکری و اکشن بر میزان خود تنظیمی تحصیلی پسران 13-15 سال شهر اصفهان

  محمد سلطانی زاده - دکتری روانشناسی ، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان
  زری عباس زاده - دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور تحصیلات تکمیلی اصفهان

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی های رایانه ای سبک اکشن و فکری بر میزان خود تنظیمی تحصیلی پسران 13-15 سال ناحیه سه شهر اصفهان انجام شد . روش این پژوهش از نوع علی مقایسه ای بود . به این منظور نمونه ای به تعداد 90 دانش آموز مقطع تحصیلی متوسطه اول ،به طور تصادفی در دو گروه 45 نفری بازی فکری و اکشن قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه جهت تعیین نوع بازی ها و پرسشنامه خود تنظیمی تحصیلی ( A-SRQ (نسخه استاندارد استفاده شد . نتایج تحلیل واریانس چ ند متغیری نشان داد که بین پسرانی که بازی فکری انجام می دادند یا بازی اکشن انجام می دادند از نظر خود تنظیمی تحصیلی تفاوت معنا دار وجود ندارد . همچنین در بررسی رابطه انواع بازی ها به روش همبستگی نیز رابطه معنادری به دست نیامد . در نتیجه به نظر می رسد نوع و ماهیت بازی به طور کلی تاثیری بر میزان خود تنظیمی تحصیلی و زیر مقیاسهای آن در نوجوانان نداشته است.

کلیدواژه‌ها:

بازی فکری، بازی اکشن، خود تنظیمی تحصیلی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_045.html
کد COI مقاله: CGCO02_045

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سلطانی زاده, محمد و زری عباس زاده، ۱۳۹۵، بررسی تاثیر بازی های رایانه ای سبک فکری و اکشن بر میزان خود تنظیمی تحصیلی پسران 13-15 سال شهر اصفهان، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_045.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سلطانی زاده, محمد و زری عباس زاده، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (سلطانی زاده و عباس زاده، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • آتشک، محمد ؛ برادران، بدرالملوک؛ احمدوند، محمدعلی؛ تاثیر بازی های ...
  • تقی زاده، صدیقه ؛ تاثیر بازی های رایانه ای در ...
  • روان، احمد ؛ زهره ای _ نرگس _ صمیمی راحله ... (مقاله کنفرانسی)
  • گلزار مقدم، ژابیز ؛ استفاده از بازی های رایانه ای ... (مقاله کنفرانسی)
  • Deci , L, , Vallerand , R. J., Pelletier, L. ...
  • education The self -Determination Perspective. Educational psychologist, 26(3&4), 325 -346. ...
  • Gardner, R. C. & MacIntyre, P. D. (1991).An instrumental motivation ...
  • Noels, K. A., Pelletier, L. G., & Vallerand, R. (2000). ...
  • Stefanou, C, R. (2001). Creating contexts for motivation and self ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه پیام نور
    تعداد مقالات: ۴۴۷۹۵
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.