CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی تاثیر بازی های رایانه ی بر کودکان با اختلال طیف اوتیسم

اعتبار موردنیاز : ۰ | تعداد صفحات: ۴ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۷۶ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_046
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۲۵.۶۳ کیلوبایت
متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله منتشر نشده و درپایگاه سیویلیکا موجود نمی باشد.

منبع مقالات سیویلیکا دبیرخانه کنفرانسها و مجلات می باشد. برخی از دبیرخانه ها اقدام به انتشار اصل مقاله نمی نمایند. به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم انتشار اصل مقاله، امکان ارائه آن وجود ندارد.

خرید و دانلود فایل مقاله

متن کامل (فول تکست) این مقاله منتشر نشده و یا در سایت موجود نیست و امکان خرید آن فراهم نمی باشد

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر بازی های رایانه ی بر کودکان با اختلال طیف اوتیسم

  لیلا اکرمی - دانشجوی دکتری روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی،دانشگاه اصفهان
  زینب صداقت - دانشجویی دکتری روان شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز

چکیده مقاله:

بازی های رایانه ای دارای تاثیر مثبت و منفی برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم هستند. این کودکان از کار باکامپیوتر لذت می برند و اغلب می توانند توانایی بالقوه خود را در حین انجام کار با کامپیوتر نشان دهند، بازی هایرایانه ی در صورتی که متناسب با سن کودک انتخاب شوند و دارای محتوی مناسب باشند می توانند باعث افزایش مهارت های اجتماعی و ارتباطی، تماس چشمی، هماهنگی چشم و دست شده و پر کردن اوقات فراغت را به دنبالخواهند داشت. اما استفاده طولانی مدت از این گونه بازی ها باعث اعتیاد در این کودکان نسبت به این بازی ها می شود، در خودماندگی، انزوا را افزایش داده و اضطراب و دردهای جسمانی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین مشخصکردن محدوده زمانی مشخص برای این کودکان، جهت کار و بازی های رایانه ی و آموزش والدین و کودکان در ارتباطبا فواید و مضرات این بازی ها و نحوه استفاده از آن ها ضروری است. تاکنون پژوهش های کمی در ارتباط با تاثیر بازی های رایانه ی از ابعاد مختلف در ارتباط با دختران و پسران با اختلال طیف اوتیسم انجام شده که بنظر می رسد،انجام این گونه پژوهش ها ضروری است

کلیدواژه‌ها:

اختلال طیف اوتیسم، تاثیر بازی های رایانه ی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_046.html
کد COI مقاله: CGCO02_046

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اکرمی, لیلا و زینب صداقت، ۱۳۹۵، بررسی تاثیر بازی های رایانه ی بر کودکان با اختلال طیف اوتیسم، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_046.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اکرمی, لیلا و زینب صداقت، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (اکرمی و صداقت، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • Kulman R, . What The Research Says About Video Games ...
  • Bogle, A. Video game aims to help kids with autism ...
  • Heasley, SH. For Boys With Autism, Video Gaming Can Be ...
  • Kulman. R. Autism Awareness Month: Are Video Games Good for ...
  • McCumber, R. Video game addication. Autism Support Network.2016 ...
  • Prelock, P., Paul, R., & Allen, E. _ 'Eviden ce-Based ...
  • Kasari, C., & Patterson, ) "Interventions addressing social impairment in ...
  • Wijnhoven LA, Creemers DH, Engels RC, Granicl.. (2015). The effect ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۲۸۲۷
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.