CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی حقوقی ثبت شخصیت بازیهای رایانهای

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۳۴ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_049
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۰۰.۱۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۵ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی حقوقی ثبت شخصیت بازیهای رایانهای

مهران بهمن - دانشآموخته کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرمشناسی
محمد یزدانی - دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی

چکیده مقاله:

بازیهای رایانهای امروزه قدرت بسیاری یافتهاند تا این حد که کودکان ما با آنها هم هویت شدهاند و هرروز تشنهتر از دیروزدر پی کشف بازی های جدید هستند. ساخت بازی قسمت اول و قسمت بعدی فروش یک بازی موفق برای سازنده است فاده ازشخصیت های آن طی فرآیندی بانام برند سازی است که شخصیت ها بر دل لوازم و تحریر، پویانمایی و صدها محصول دیگر نقش میبندند و بهواسطه تصاویر ذهنی به جا گذاشته در کودکان، مخاطب را در خرید و انتخاب یک محصول ترغیب نمای ند .در چنین شرایطی حقوق ثبت نقشی بسیار مهم در ثبت شخصیت این بازیها ایفا خواهد نمود چراکه افراد با ثبت آثار میتوانندحقوق خویشتن را حفظ نموده و مانع سوءاستفاده افراد سودجو گردند. مقاله پیش رو سعی در بررسی وضعیت ثبت شخصیت بازیهای رایانهای در ایران داشته و از روش توصیفی تحلیلی از نوع کتابخانه ای استفاده نموده تا با استفاده از مصاحبه و منابع مکتوب و آنلاین به سرمنزل مقصود برسد. این پژوهش جنبهای کاربردی در سیستم حقوق ثبتی و توسعه بازی های رایانهای کشور دارد.

کلیدواژه‌ها:

ثبت شخصیت، بازیهای رایانهای، حقوق مالکیت معنوی، بنیاد ملی بازیهای رایانهای

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_049.html
کد COI مقاله: CGCO02_049

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهمن, مهران و محمد یزدانی، ۱۳۹۵، بررسی حقوقی ثبت شخصیت بازیهای رایانهای، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_049.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بهمن, مهران و محمد یزدانی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (بهمن و یزدانی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • اس پرسمن، راجر، با ترجمه سالخورده حقیقی، محمد مهدی، مهندسی ...
  • صادقی نشاط، امیر، حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای، نشر میزان ۱۳۸۹، ...
  • صفایی، حسین، صادقی، محسن، محسنی، حسن، حقوق معنوی پدیدآورندگان آثار ... (مقاله ژورنالی)
  • قاجارقیونلو، سیامک، مقدمه حقوق سایبر، نشر میزان، ۱۳۹۱، تهران مفتاحی، ...
  • خبرگزاری مهر. آمار استفاده از بازی رایانه‌ای در ایران، ۲۶ ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.