CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

به کارگیری الگوهای طراحی واسط کاربری درطراحی و پیادهسازی یک بازی شناختی برای تلفن همراه

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۰ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۳۷ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_051
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۹۳.۹۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۰ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله به کارگیری الگوهای طراحی واسط کاربری درطراحی و پیادهسازی یک بازی شناختی برای تلفن همراه

  نهال برومند - فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر، گرایش نرمافزار از دانشگاه اصفهان
  مریم رضایی - فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر، گرایش نرمافزار از دانشگاه اصفهان
  افسانه فاطمی - استادیار، گروه مهندسی نرمافزار، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان

چکیده مقاله:

امروزه ترویج تلفنهای همراه هوشمند در جامعه، بهخوبی قابل مشاهده است و کاربران با توجه به نیاز خود، از برنامههای کاربردی این دستگاهها، انتظارات متفاوتی دارند. یکی از انواع این برنامهها که درصد قابل توجهی از کاربران را شامل میشود،بازیهای موبایل هستند. امروزه بازیهای موبایل نه تنها به عنوان یک سرگرمی بلکه به عنوان یک روش برای آموزش و افزایش کیفیت زندگی در دنیای دیجیتال، مطرح میشوند. این مسیله باعث توجه هرچه بیشتر طراحان نرمافزارها به این حوزهشده است. یکی از مشکلاتی که در حوزهی بازیسازی در کشور ما وجود دارد، عدم توجه به کیفیت محتوا و کیفیت پیادهسازیاین برنامهها است. اینکه این بازیها چه اهدافی را دنبال میکنند و چه ارزش افزودهای برای کاربران متعدد خود خواهند داشت، از یک سو و جذابیت منطق و ظاهر بازی و توجه به مسیلهی غرقشدگی کاربر از سوی دیگر، مسالهای است که امروزهنیازمند توجه بیشتری از سوی طراحان بازیها است. در این مقاله، پس از معرفی مهارتهای شناختی و کاربرد برخی تمرینها و بازیهای شناختی در بهبود این مهارتهاو نیز الگوهای طراحی واسط و روانشناسی رنگها ، یک بازی شناختی برای کاربران فارسیزبان کودک و نوجوان، در قالب یک بازی ساده تلفنهای هوشمند طراحی و در چارچوب اندروید پیادهسازی شدهاست.

کلیدواژه‌ها:

بازیهای شناختی، مهارتهای شناختی، الگوهای طراحی واسط کاربری نرمافزار، الگوهای تجربه کاربر، روانشناسی رنگها،چارچوب اندروید

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_051.html
کد COI مقاله: CGCO02_051

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
برومند, نهال؛ مریم رضایی و افسانه فاطمی، ۱۳۹۵، به کارگیری الگوهای طراحی واسط کاربری درطراحی و پیادهسازی یک بازی شناختی برای تلفن همراه، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_051.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (برومند, نهال؛ مریم رضایی و افسانه فاطمی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (برومند؛ رضایی و فاطمی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • E. Aarseth, "Computer game studies, year one, " the inte ...
  • Available :https:en. wikipedia. o re/wiki/Cogn itio n#cite_note- 16, 2009 . ...
  • Available: http:seniors. lovetoknow. com/Cognitive Activities for the Elderly , ۲۰۱۰. ... (مقاله کنفرانسی)
  • Available _ http:/www. todco. ir/66/433 1/colo r-concepts- in-mob ile-apps, 1394. ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۲۸۲۵
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.