CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

تاثیر بازی مبتنی بر اندروید آموزش هیجان چهره با استفاده از موسیقی بر بازشناسی هیجان چهره در کودکان اتیسم

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۹۲ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_056
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۶۳.۱۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۹ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳۰,۰۰۰ ریال بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر بازی مبتنی بر اندروید آموزش هیجان چهره با استفاده از موسیقی بر بازشناسی هیجان چهره در کودکان اتیسم

  مهسا احدیان - دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه تبریز
  حمید پورشریفی - دکترای روانشناسی سلامت، عضو هیات علمی دانشگاه

چکیده مقاله:

زمینه: اختلال طیف اتیسم، اختلال رشدی شدیدی است که در تمام طول زندگی ادامه دارد. فراوانی گزارش شده برای این اختلال به یک درصد جمعیت رسیدهاست. یکی از مشکلات این کودکان نقص در بازشناسی هیجان چهره است که عامل مهمی در برقراری ارتباط است. بنابراین توجه به این بعد حایز اهمیت است. با توجه به ارتباط عمیق کودکان با تکنولوژی در قرن حاضر، از بازیهای کامپیوتری میتوان در جهت رشد فراین دهای شناختی و یا تسریع روند درمان کودکان دارای اختلالات مختلف روانی استفاده کرد. کودکان اتیسم با سیستمهای قانونمند و قابل کنترل همانند رباتها و کامپیوتر ارتباط بیشتری برقرار میکنند. از طرفی درمانهای مبتنی بر موسیقی میتواند روشی موثر در بهبود نشانه های کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم باشد. روش: این مطالعه بصورت نیمهآزمایشی با پیشآزمون و گروهکنترل صورت گرفت. به منظور آموزش هیجان چهره با توجه به ویژگیهای کودکان اتیسم، تصاویر هیجان چهره به همراه با موسیقی متناسب با آن هیجان به صورت بازی پازل در سیستم عامل اندروید روی گروه آزمایش 12 جلسه به صورت هفتهای 3 جلسه اجرا گردید. در هر دو گروه آزمون بازشناسی چهرهی اکمن و فرایسن به صورت پیشآزمون و پسآزمون اجرا و نتایج ثبت گردید. یافتهها با نرم -افزار SPSS نسخه 19 با روش تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: مطابق با نتایج به دست آمده، بازی مبتنی بر سیستم عامل اندروید آموزش هیجان چهره با استفاده از موسیقی در بازشناسی هیجان چهره در کودکان اتیسم(892/55=F و 000/0= P (از لحاظ آماری در سطح 05/0 به طور معناداری اثربخش بوده است. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش به دلیل تناسب بازی طراحی شده با ویژگیها و علایق کودکان اتیسم، میتوان آن را برای آموزش هیجان چهره در این کودکان مورد استفاده قرار داد.

کلیدواژه‌ها:

بازی مبتنی بر اندروید ، بازشناسی هیجان چهره، موسیقی، اتیسم

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_056.html
کد COI مقاله: CGCO02_056

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
احدیان, مهسا و حمید پورشریفی، ۱۳۹۵، تاثیر بازی مبتنی بر اندروید آموزش هیجان چهره با استفاده از موسیقی بر بازشناسی هیجان چهره در کودکان اتیسم، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_056.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (احدیان, مهسا و حمید پورشریفی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (احدیان و پورشریفی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • _ Baron-Cohen S., The extreme male brain theory of autism-trends ...
  • Koelsch, S., Fritz, T., Cramon, Y., Miller, K., _ Friederici, ...
  • .Sel, A., Calvo-Morino, B., Neu roarclitecture of musical emotions. Revista ...
  • زاده محمدی، علی؛ پولادی، فرزانه، مقدمه ای بر موسیقی، عصب ...
  • _ Masterangelo S. _ Play and the child with autism ...
  • A. Lim, H. A. _ Effect of _ 'Developmental Speech ...
  • رافعی، طلعت، اتیسم: ارزیابی و درمان. تهران: دانژه، ۱۳۹۱ ...
  • Levy, S.E., Mandell, D.S., Schultz, R.T, Autism. Lance, 37, 2009, ...
  • حسن زاده، المیرا؛ حاجی آقایی، رضا؛ آخوندزاده، شاهین، مروری سیستماتیک ...
  • فولادگر، مهدی؛ بهرامی-پور، منصور؛ انصاری شهیدی، مجتبی (۱۳۸۸). اتیسم. اصفهان: ...
  • _ Barron-Cohen, S., RingT H. A., Wheelright, S., Bullmore, E. ...
  • )4. Howard, M. A. Cowell, P. E., Boucher, J., Broks, ...
  • ). Krysto K. M., Rutherdord M D., A th reat-detection ...
  • )8. Farran EK., Branson A., King BJ., Visual search for ...
  • Balconi M, Carrera A. _ Emotional representation in facial expression ...
  • جلیلی، فاطمه، بهرامی، هادی، نجاتی، وحید، مقایسه توانایی بازشناسی حالات ... (مقاله ژورنالی)
  • Yirmiya N., Sigman MD., Kssari C., Mundy P., Empathy and ...
  • Capps L., Yirmiya N., Sigman M., Understanding of simple and ...
  • Baron-Cohen, S. (2004). The cognitive neuroscience of autism. Journal of ...
  • Beamont, R., Sofronoff, K., A mu lti-component social skills intervention ...
  • Tanaka, J., Lincoln, S., Hegg, L., A framework for the ...
  • Silver, M., Oakes, P., Evaluation of a new computer intervention ...
  • _ Hopkins, M.I., Gower, G.W., Perez, A.T., Amthar, F.R., Wimsatt, ...
  • Alves, S., Queiros, C., Marques, A., Oliveira, M., Orvahlo, V ...
  • Lundquvist, L. O., Carlsson, F., Hilmersson, P., Julsin, P. N., ...
  • Thaut, M. H., Music therapy with autistic children. In W. ...
  • Berger, D. S., Music therapy, sensory integration and the autistic ...
  • خرازی، سید کمال، مدرس غروی، مرتضی، بهشتی‌زاده، محمد، هاشمیان، سپهر، ... (مقاله ژورنالی)
  • Ekman, P. Friesen, W., Pictures of facial affect.Palo Alto, CA: ...
  • نریمانی، محمد؛ قاسم‌پور، عبدالله؛ ابوالقاسمی، عباس؛ حسن‌زاده، شهناز، مقایسه‌ی بازشناسی ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۴۲۸۱
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.