تاثیر بازیهای رایانه ای بر خشونت کودکان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمین انها

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 2,218

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_057

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

پدیده بازی بر حسب علل، زمینه ها و شرایط، طی زمان ها و مکان های مختلف، به لحاظ ساختار، محتوا و کارکرد)اثر(، شکل های گوناگونی به خود گرفته است . بر این اساس، از نیمه دوم قرن بیستم و همراه و همگام با تحولات و پیشرفت ها در صنایع الکترونیکی، بازی ها و اسباب بازی هایی جدید و متفاوت با گذشته، پا به عرصه وجود گذاشته که اصطلاحا بازی های رایانهای نامیده می شود آثار فرهنگی و اجتماعی بازی های رایانه ای به گونه ای است که دیگر نمی توان به این بازی ها فقط به عنوان یک وسیله گذران اوقات فراغت نگریست . انقلاب بازی های اشاعه و آثار چنین بازی هایی، به حدی است که از آنها با عنوانیاد می کنند رایانه ای . بررسی اثر بازی های رایانه ای بر سازگاری، توانایی ذهنی، روابط اجتماعی، میزان فعالیت ها و سرگرمی جمعی، میزان تماشای تلویزیون، تاثیر بازی های رایانه ای، میزان رابطه با خانواده، میزان خشونت، تاثیر بازی های رایانه ای را بر اضطراب، کیفیت تحصیلی، میزان اعتیاد به بازی، تلاش برای رسیدن به هدف، میزان به کارگیری فکر، میزان سرگرم کننده بودن بازیها، میزان تمرکز و جنبه آموزشی بازی ها و میزان استفاده بازی های رایانه ای هدف پژوهش می باشد.جامعه آماری مورد نظر شامل 231 نفر از کلیه معلمین زن مقطع ابتدایی شهرستان سمنان و نمونه آماری شامل 25 نفراز معلمین زن مقطع ابتدایی شهرستان سمنان می باشد. با بررسی و تحلیلهای آماری انجام شده به این نتیجه رسیدیم که :-2 بین بازیهای رایانه ای و خشونت کودکان رابطه وجود دارد ، بنابراین فرضیه اول تایید شد. 1-بین میزان استفاده از بازیهایرایانه ای خشن و رفتار پرخاشگرانه در کودکان رابطه وجود دارد، بنابراین فرضیه دوم مورد تایید واقع شد. 3-بین میزان استفاده از بازیهای خشن رایانه ای و عملکرد تحصیلی کودکان رابطه وجود ندارد، در نتیجه فرضیه سوم مورد تایید واقع نشد.

نویسندگان

عاطفه بیدختی

دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

فرامرز دانش زاده

کارشناس ارشد روانشناسی عمومی مشاورآموزش و پرورش سمنان

محمد رسولی نژاد

دانشجوی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان سمنان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • بیجاری، ملیحه. (1392). تاثیر بازی رایانه ای آموزش ریاضی بر ...
  • توران غلامی، مرضیه. (1390). تاثیر بازی های رایانه ای بر ...
  • رضائیان، اکرم؛ محمدی، عیسی؛ آزاد فلاح، پرویز؛ و شریعتی نژاد، ...
  • رفیعی مرند، معصومه .(1386) آسیب شناسی اثرات سوء بازیهای رایانه ...
  • علی پور، احمد؛ آگاه، مژگان؛ هریس، ندا؛ گلچین، علیرضا؛ و ...
  • کرباسی.(384 1).خشونت _ رسانه، کودک .تهران: مجله همبستگی ...
  • گانتر، بری. (1388). اثر بازی های رایانه ای و ویدئویی ...
  • مطهری، محمدرضا .(383 1).ج.شش خشونت از بازیهای رایانه ای .تهران: ...
  • منطقی، مرتضی، بررسی پیامد های بازیهای رایانه ای و ویدئویی ...
  • مهرابی فر، فاطمه؛ مرتضوی، حمید؛ و لسانی، مهدی. (1391). بررسی ...
  • میر حسینی، فاطمه السادات .خرداد(1388)، تاثیر بازیهای رایانه ای بر ...
  • ولایتی، الهه. (1391). بازی های رایانه ای آموزشی. در حسین ...
  • Griifiths. Mark(1998). Does Internet and Computer addiction exis. Inter national ...
  • Manuela Cruz-Cunha , Maria(201 1). Computer Gamesas Educational) an imprint ...
  • There is a significant relationship between use of violent video ...
  • There is a significant re lations hipbetween the use of ...
  • نمایش کامل مراجع