CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تاثیر بازیهای رایانه ای بر سلامت افراد

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۳۳ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_058
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۵۶.۴۴ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر بازیهای رایانه ای بر سلامت افراد

  رقیه اصلانیان - بیمارستان قایم ، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، اردبیل، ایران.
  فیروز امانی - دانشکده پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، اردبیل، ایران.

چکیده مقاله:

مقدمه : محبوبیت بازی های کامپیوتری به سرعت در حال رشد است هر ساله، مردم در سراسر جهان میلیاردها ساعت صرف بازی های کامپیوتری میکنند. بازی های آنلاین یک روش اغوا کننده برای تشویق مردم به شرکت در چنین بازیهایی می باشد. بازی های رایانه ای بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته ی خود کرده است. تحقیقات نشان میدهد حدود 10 درصد کودکان 18-2 ساله بیش از یک ساعت از روز را صرف بازیهای رایانه ای میکنند که این زمان در میان پسران 8 تا 13 ساله، به طور متوسط بیش از 5.7 ساعت در هفته می باشد. بازیهای رایانه ای در میان دانشجویان نیز محبوبیت ویژه ای دارد طوریکه بیش از 8/14 % درصد دانشجویان حداقل 6 ساعت در هفته را صرف بازیهای کامپیوتری میکنند. ویدیوها و بازی های کامپیوتری همچنین نقش برجسته ای را در فرهنگ کودکان و نوجوانان به عهده گرفته اند با توجه به فراگیر بودن نفوذآنها، این احتمال وجود دارد که این بازی ها ممکن است بر سلامت و رفاه کودکان نیز تاثیر بگذارد. از اینرو مطالعه حاضر به بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای بر سلامت افراد پرداخته است. مواد و روشها : مطالعه بر روی 140 نفر از زنان و مردان و اکثرا دانشجو که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند صورت گرفت. نحوه جمع آوری اطلاعات به صورت پرسش نامه بود. پرسش شوندگان در صورت تمایل نسبت به تکمیل رضایت نامه اقدام نمودند. اطلاعات جمع آوری شده با کمک نرم افزار v16 SPSS و استفاده از روشهای آماری آنالیز شدند.یافته ها :از بین 140 نمونه مورد مطالعه 7/60 % مرد و بقیه زن بودند.3/54 % بیش از 20 سال داشتند. 9/97 % افراد مجرد و بقیه متاهل بودند. 59 %پرسش شوندگان تحصیلات آکادمیک با وضع مالی متوسط بودند. 8/55 % پرسش شوندگان مکان بازی خود را گیم نت اعلام کردند.6/51 % افراد سابقه بیش از یک سال بازی را داشتند. از میان بازیهای رایانه ای,بازی های ورزشی با 2.41 %بیشترین طرفدار را داشتند. بحث :مطالعه حاضر نشان داد که بیشتر جوانان به دلیل بیکاری و نداشتن مشغله کاری ساعاتی از وقتشان را در هفته صرف بازیهای رایانه ای می کنند. مطالعه حاضر همچنین نشان داد که بیشتر افراد جامعه با اینکه بازیهای رایانه ای را برای سلامت کودکان و نوجوانان مضر میدانند و معتقدند که بازیهای رایانه ای بر روحیه حساس آنها تاثیر نامطلوب دارد و باعثافزایش لجاجت و خشونت در میان کودکان و نوجوانان میگردد اما با اینحال اکثر خانواده ها به دلیل عدم آگاهی نسبت به هنجارهای بازی های رایانه ای نسبت به انجام بازی های رایانه ای فرزندان خود بی تفاوتند.

کلیدواژه‌ها:

بازیهای رایانه ای، سلامت افراد، کودکان ونوجوانان

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_058.html
کد COI مقاله: CGCO02_058

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اصلانیان, رقیه و فیروز امانی، ۱۳۹۵، تاثیر بازیهای رایانه ای بر سلامت افراد، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_058.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اصلانیان, رقیه و فیروز امانی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (اصلانیان و امانی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • Anderson CA. Bushman BJ. Effects of violent video games on ...
  • Griffiths MD, Hunt N. Dependence on computer games by adolescents. ...
  • Connolly TM, Boyle EA, MacArthur E, Hainey T, Boyle JM. ...
  • Walsh D. Interactive violence and children: Testimony submitted to the ...
  • Reshadat S, Ghasemi S, Ahmadian M, RajabiGilan N. The relationship ...
  • Cherney ID, London K. Gender-linked differences in the toys, television ...
  • Roberts DF Kids & Media@ the New Millennium: A Kaiser ...
  • Shojaei S, Dehdari T, Jelyani KN, Dowran B. A Survey ...
  • _ _ AMINI K, AMINI AE, YAGHOUBI M AMINI D. ...
  • Walsh D, Gentile D, Walsh E, Bennett N, Walsh M. ...
  • Sanger J, Wilson J, Davies B, Whittaker R. Young children, ...
  • Shi Z, Lien N, Kumar BN, Holmboe- Ottesen G. Physical ...
  • 4. Kato PM. Video games in health care Closing the ...
  • Anderson CA, Gentile DA, Buckley KE. Violent video game effects ...
  • _ Coyne SM, Padilla- Walker LM, Stockdale L, Day RD. ...
  • Nikken P, Jansz J, Schouwstra S Parents' interest in videogame ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: علوم پزشکی
    تعداد مقالات: ۲۳۰
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.