CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تاثیر فراغت مجازی (بازی های آن لاین)نوجوانان بر مرجعیت خانواده و روابط عاطفی 1 خانوادگی آنها در جامعه ایرانی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۸۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_060
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۷۱.۹۶ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر فراغت مجازی (بازی های آن لاین)نوجوانان بر مرجعیت خانواده و روابط عاطفی 1 خانوادگی آنها در جامعه ایرانی

  علی قنبری برزیان - هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان

چکیده مقاله:

این مقاله بر آن است که تاثیر بازی های رایانه ای و آن لاین را بر میزان اعتماد و صمیمیت و نوع روابط نوجوانان با خانواده، مورد بررسی قرار داده و به این سوال پاسخ دهد که آیا حضور در فضای مجازی و انجام بازی های آن لاین و رایانه ای چه تاثیری بر گروه مرجع بودن خانواده برای نوجوانان دارد. برای این منظور از نظریه های کاستلز،نظریه خود دوم شری ترکل،نظریه پنجره جوهری ترلو و نظریه ماسک هویتی برندا دانت در مبانی نظری استفاده شده است.این مقاله حاصل تحقیقی است که در میان 3800 نفر از دانش آموزان دبیرستانی دختر و پسر 15تا17سال تهران ،اصفهان، تبریز،اهواز،مشهد،شیراز،کرج،رشت در سال 1392 انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان میزان انجام بازی های رایانه ای و بازی های آن لاین با میزان صمیمیت و اعتماد نوجوانان با اعضای خانواده و میزان رضایت از زندگی و احساس آرامش کاربران دختر و پسر رابطه معنادار ومستقیم وجود دارد و هرچه میزان انجام بازی بیشتر باشد خانواده برای نوجوانان مرجعیت کمتری دارد.

کلیدواژه‌ها:

نوجوانان،فراغت دیجیتال،فراغت مجازی،اعتماد،صمیمیت

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_060.html
کد COI مقاله: CGCO02_060

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
قنبری برزیان, علی، ۱۳۹۵، تاثیر فراغت مجازی (بازی های آن لاین)نوجوانان بر مرجعیت خانواده و روابط عاطفی 1 خانوادگی آنها در جامعه ایرانی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_060.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (قنبری برزیان, علی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (قنبری برزیان، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • ذکایی، سعید، (۰ ۱۳۹)سبکهای فراغت جوانان؛تیسا ...
  • ترلو، کریستین، (۳۸۹ ۱) تعاملات اجتمعی و اینترنت، تربتی، سروناز، ...
  • ارع، زهرا، (۱۳۹۳)اشبکه اجتماعی تعاملات آن لاین، سپهر ...
  • رضا نیا، آوات، (۱۳۸۹؛ مطالعه تجربه خود زنانه در بازی ...
  • عاملی، سعیدرضا؛ حسنی، حسین. (۱۳۹۱). دو فضایی شدن آسیب ها ... (مقاله ژورنالی)
  • _ کشتی‌آرا، نرگس و اکبریان، اکرم (۱۳۸۹). یادگیری‌های پنهان دانشجویان ... (مقاله ژورنالی)
  • _ کفاشی، مجید (۱۳۸۸). بررسی تاثیر اینترنت بر ارزش‌های خانواده، ... (مقاله ژورنالی)
  • یاسمی نژاد، عرفان آزادی، اکرم؛ امویی، محمدرضا. (۱۳۹۱). فضای مجازی، ... (مقاله کنفرانسی)
  • Neuman, W.R. (1 991) The future of the mass audience, ...
  • Kraut, K. et al. (1998) Internet paradox: A social technology ...
  • _ Panasenko, N. (20 13). Czech and Slovak Family Patterns ...
  • Sagone, E., & De Caroli, ME. (2014). The portrait of ...
  • Covanagh, Alison, (20 07) , Sociology in the age of ...
  • Shills, E. (1963) The theory of mass society, in American ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۲۷۵۰
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.