تشخیص ربات در بازیهای برخط چندکاربره انبوه با استفاده از مقایسه الگوی حرکتی بازیکنان

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 455

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_063

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

افزایش حجم تراکنشهای مالی در بازیهای برخط باعث شده است که برخی از کاربران، از تقلب استفاده کنند. یکی از تقلبهای رایج در بازیهای برخط، رباتها هستند. استفاده از ربات در باز یهای برخط، ممنوع است زیرا با استفاده از ربات، بازی به صورت خودکار انجام میگیرد و بازیکن متقلب به صورت ناعادلانهای، نتیجهی بهتری نسبت به سایر بازیکنان بدست میآورد. چنین تقلبهایی منجر به ضرر باز یکنان درستکار، سلب اعتماد، نارضایتی و در نهایت، خروج آنها از بازی میشود. از آنجا که سود سازندگان باز ی متناسب با تعداد بازیکنان است، لذا استفاده از رباتها نهایتا منجر به متضرر شدن سازندگان بازی میشود . به همین دلیل سازندگان باز ی همواره به دنبال راههای تشخیص رباتها هستند. در ا ین مقاله با استفاده ازمقایسه الگوی حرکتی بازیکنان و روباتها، روشی جدید و موثر برای تشخ یص رباتها در بازیهای برخط چند کاربره انبوه MMOG ارایه میشود. این روش در مقایسه با روشهای موجود با حفظ کارایی، مقیاسپذیرتر میباشد، زیرا با افزایش تعداد بازیکنان، میزان پردازشها به صورت خطی افزایش مییابد.

کلیدواژه ها:

تشخیص ربات ، بازیهای برخط ، بازیهای برخط چند کاربره انبوه (MMOG)

نویسندگان

رضا درودی

دانشگاه فردوسی مشهد

سعید عربان

دانشگاه فردوسی مشهد

سمیه مداح

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :