تطبیق امر زیبا و امر والای کانت بر بازیهای رایانهای
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 483
فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO02_065
تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396
چکیده مقاله:
در ابتدای ظهور بازیهای رایانهای، سرمایهگذاران بیش از هنرمندان و پژوهشگران این عرصه به این پدیده نوظهورتوجه نشان دادند. هرچند این عدم توجه بیشتر به دلیل ماهیت در ظاهر غیرهنری و صرفا تفریحی بازیهای رایانهایو همچنین فقدان ظرفیت و امکانات لازم برای ارایه فرمهای هنری بود، اما با گذشت زمان و توسعه بازیهای رایانهایدر تمامی جنبههای ممکن این فرضیه به وجود آمد که آیا میتوان بازیهای رایانهای را در کنار سایر هنرها قرار داده،داوری زیباشناختی از آن ارایه داد آیا اساس این امکان وجود دارد که براساس نظامهای زیباشناختی فلسفی بازیهای رایانهای را به عنوان هنری بزرگ که جامع هنرهای دیگر است به رسمیت شناخت بدین منظور مقاله حاضر تلاشمیکند بازیهای رایانهای را به صورت کلی براساس معیارهای زیباشناختی کانت مورد مطالعه قرار دهد و این مساله را بررسی نماید که آیا براساس آموزههای زیباشناختی کانتی، میتوان بازی رایانهای را یک هنر به حساب آورد یا اینکه این پدیده به صرف سرگرمکننده بودن، امکان ارزیابی زیباشناسانه را ندارد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
علی رازی زاده
دانشجوی دکتری حکمت هنر دینی
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :