CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تولید نقشه در محتوای بازی بر پایه الگوریتم ماشین سلولی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۸۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_069
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۸۶۴.۵۷ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تولید نقشه در محتوای بازی بر پایه الگوریتم ماشین سلولی

  پویا گلچیان - دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کرج
  اعظم باستان فرد - استادیار دانشگاه آزاد کرج

چکیده مقاله:

در این پژوهش راهکارهایی برای آسان کردن تولید و طراحی محتوای صفحات بازی های پیچیده ارایه شده است. طراحی محتوای بازیهای ویدویی به جهت نیاز به برنامهنویسان متعدد، کاری زمان بر و پرهزینه است، اما در سالهای اخیر با استفاده از روشهای تولیدالگوریتمیک محتوای صفحه، تولید و طراحی بازیها از لحاظ زمان، هزینه و برنامهنویسی آن به تعادل رسیده است. تمرکز این پژوهش بر روی الگوریتم ماشینسلولی برای تولید محتوای بازیها است. در این مقاله از الگوریتم ماشین سلولی برای تولید یک صفحه از بازی و با انتخاب اجرای یکی از قوانین آن با توزیعی غیریکنواخت در فضای دوبعدی استفاده شده است. برای یافتن حالت بقا، تولد دوباره ومرگ هر سلول در صفحه به جهت متحرک بودن آن، از بازیزندگیکانوی و قوانین حاکم بر گلایدرهای کلاس چهارم ماشین سلولی استفاده شده است . برای انتخاب بهینه بین نسلهای تولید شده از الگوریتم ازدحامذرات استفاده شده که علاوه بر یافتن بهینهمحلی باتوجه به وضعیت فعلی خود سلول و همسایگان آن، برای یافتن حالت سلول در نسل بعدی خود به محاسبه معادلات عمومی و مقایسهبا حالت بهینه کلی صفحه نیز میپردازد و حالت بهینهای که این الگوریتم برای نسل بعدی سلول مییابد، حساب شده است. در این مقاله علاوه بر توضیح اجرای الگوریتم ماشینسلولی و بازیزندگیکانوی، روش های محاسبه الگوریتم ازدحامذرات در به روزرسانی حالت سلول موثر است.

کلیدواژه‌ها:

ماشینسلولی، بازیهای ویدیویی، تولید محتوای بازی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_069.html
کد COI مقاله: CGCO02_069

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
گلچیان, پویا و اعظم باستان فرد، ۱۳۹۵، تولید نقشه در محتوای بازی بر پایه الگوریتم ماشین سلولی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_069.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (گلچیان, پویا و اعظم باستان فرد، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (گلچیان و باستان فرد، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • D. Ashlock, C. Lee, and C. McGuinness, "Search-based procedural generation ...
  • K. Hartsook, A. Zook, S. Das, and M. O. Riedl, ...
  • L. Johnson, G. N. Yannakakis, and J. Togelius, "Cellular automata ...
  • Design of Balanced Board Games, " in AI Interactive Digital ...
  • A. Pech, P. Hingston, M. Masek, and C. P. Lam, ...
  • N. Shaker, M. Nicolau, G. N. Yannakakis, J. Togelius, and ...
  • set programming for procedural content generation: A design space Answer:ه ...
  • R. Van Der Linden, R. Lopes, and R. Bidarra, "Procedural ...
  • J. Blow, "Game Development: Harder Than You Think, " Queue, ...
  • game, " IEEE Trans. Comput. Intell. AI Games, vol. 1, ...
  • J. Togelius, M. Preuss, and G. Yannakakis, "Towards multiobjective procedural ...
  • T. Roughgarden, "Algorithmic game theory, " Commun. ACM, vol. 13, ...
  • N. H. Packard and . Wolfram, _ "Two -dimensional cellular ...
  • Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and ...
  • Comput. Entertain., vol. 6, no. 3, p. 1, 0228. ...
  • automata and particle SWarm optimization, " J. Appl. Remote Sens., ...
  • A taxonomy and survey, " in IEEE Transactions on Computational ...
  • E. J. Hastings, R. K. Guha, and K. O. Stanley, ...
  • R. Lopes and R. Bidarra, "Adaptivity challenges in games and ...
  • A. B. Hashemi and M. R. Meybodi, "Cellular PSO A ...
  • T. Tutenel, R. Bidarra, R. M. Smelik, and K. J. ...
  • dynamic urban growth using hybrid cellular Modelingء 17. A. Rabbani, ...
  • J. Togelius, G. N. Yannakakis, K. O. Stanley, and C. ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه آزاد
    تعداد مقالات: ۶۹۲۵
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.