جایگاه اعتیاد به بازی های رایانه ای در بین مولفه های اعتیاد اینترنتی دانش آموزان مقطع متوسطه
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 621
فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO02_070
تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396
چکیده مقاله:
پژوهشگر در هدف اول به شناسایی مولفه های اعتیاد اینترنتی و مجازی و در هدف دوم، به مشخص کردن رتبه اعتیاد به بازی های رایانه ای در بین مولفه های موثر در اعتیاد اینترنتی و فضای مجازی پرداخت. در مطالعه حاضر از روش تحقیق توصیفی استفاده شد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر داراب می باشد. روش نمونه گیری، طبقه ای نسبی است برای گردآوری دادهها از پرسشنامه اعتیاد به اینترنت، استفاده شد . برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی،تاییدی و میانگین با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل استفاده شد. تحلیل عاملی اکتشافی، به کشف سه خرده مقیاس اعتیاد از نوع روابط سایبر (چت و حضور در شبکه های اجتماعی)،اعتیاد به انجام وسواسگونه بازیهای اینترنتی و اعتیاد به وبگردی و ذخیره اطلاعات منجر شد و تحلیل عاملی تاییدی قرار گرفتن مولفه های مذکور را در زیر سازه های اعتیاد اینترنتی و فضای مجازی تایید کرد. در رتبه بندی مولفه های اعتیاد اینترنتی، اعتیاد به بازی های رایانه ای در رتبه دوم قرار دارد.
کلیدواژه ها:
اعتیاد از نوع روابط سایبر ، اعتیاد به بازی های رایانه ای ، اعتیاد به وبگردی و ذخیره اطلاعات ، تحلیل عاملی اکتشافی ، تحلیل عاملی تاییدی
نویسندگان
سعید طالبی
استادیار برنامه ریزی آموزشی- عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان فارس
زهرا هنربخش
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی- دبیر آموزش و پرورش شهر داراب
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :