رابطه بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای و تجسم فضایی در بین دانشجویان

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 662

فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_072

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای و تجسم فضایی دانشجویان انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی - پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران بود و از نمونهی 355 نفری به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با تخصیص متناسب استفاده شد. ابزارهای گردآوری دادهها شامل یک پرسشنامه محقق ساخته (جهت گردآوری اطلاعات پیرامون بازیهای رایانهای) و آزمون استاندارد توانایی فضایی نیوتن و بریستول با پایایی 85/0 بود. در تحلیل دادههای آماری از روشهای توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و روشهای استنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن) در محیط نرمافزاری SPSS استفاده گردید. یافتهها نشان میدهد که: 1-بین میزان استفاه از بازیهای رایانهای با تجسم فضایی دانشجویان رابطه معنادار وجود ندارد (073/0= r و 168/0= p (و همچنین 2-بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای با ادراک فضایی دانشجویان رابطه معنادار وجود ندارد (020/0=-r و 703/0=p (و اما 3-بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای با چرخش فضایی دانشجویان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (106/0=r و 047/0=p (و همینطور بین 4-میزان استفاده از بازی-های رایانهای با ادراک فضایی دانشجویان رابطه معناداروجود ندارد .(p=0/083 و r=0/092)

نویسندگان

مریم رضایی

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی تهران

حسن رستگارپور

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • پورمحسنی کلوری (1383). بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر مهارت شناختی ...
  • انگجی، لیلا و عسگری(1385). عزیزه، بازی و تاثیر آن در ...
  • خزایی، جواد (1390). رابطه بین توانایی فضایی با سبک‌های شناختی ...
  • منطقی، مرتضی(1386). راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فناوری‌های ارتباطی ...
  • رسایی، سمیه. (292) تاثیر بازی‌های رایانه یا دوبعدی و سه ...
  • محققیان یعقوبی، راضیه. (1393). رابطه بین میزان استفاده از بازی‌های ...
  • فراتحلیل اثر بازی های رایانه ای بر زمان واکنش انتخابی، حافظه کاری و تجسم فضایی [مقاله ژورنالی]
  • Bastian, B.Jettn, J. Radke, H. R. M.(20 12). Cyber- deh ...
  • Dodlinger, M., J. (2008). Education videogame dosing :A Review of ...
  • Kurtulus, Aytac, & Uygan, Candas (2010). The effect of Google ...
  • Laura. T.D (2012). Training of spatial abilities thought computer games-results ...
  • Ching-Hsue, C. & Su, C.-H.(20 12). A Game-based learning system ...
  • Ferguson. C.J, (2007). Evidence for publication bais in video game ...
  • نمایش کامل مراجع